کد خبر: 191288 - تاریخ: یکشنبه، 25 آگوست 2019 - 09:00

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

گیلان فاقد زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگر است

امیرانتخابی با بیان اینکه گیلان مقصد گردشگر جهانی نیست گفت: متاسفانه این استان از گذشته زیر ساخت مناسبی برای جذب گردشگر نداشته است.

به گزارش خوبان؛ «شهرود امیرانتخابی» شامگاه (شنبه،۲ شهریور) در ستاد خدمات سفر استان در استانداری  با اشاره به اینکه ساب یا طرح سفرهای ارزان برنامه‌ریزی شده یک طرح ملی است که در ۱۶ شهرستان گیلان در حال عملیاتی شدن است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی با تمرکز بر روی شهرستان‌های تالش، شفت، صومعه سرا، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، رودبار، املش و سیاهکل که از نظر توزیع سفر کم برخوردار هستند، صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان را جذب گردشگر خارجی عنوان و تاکید کرد: گردشگر خارجی تولید ثروت کرده و ایجاد تولید ناخالص ملی می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در جذب گردشگر خارجی، ثبت اثر جهانی است، افزود: با توجه به اینکه گیلان هیچ اثر ثبت جهانی ندارد به دنبال این هستیم که ماسوله را به عنوان اثر جهانی ثبت کنیم.

امیر انتخابی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که به زودی هنر چادرشب بافی منطقه قاسم‌آباد رودسر ثبت جهانی شود، خاطرنشان کرد: گیلان مقصد گردشگر جهانی نیست و متاسفانه از گذشته زیر ساخت مناسبی برای جذب گردشگر نداشته است.

پایان پیام/۱۶۴

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads