کد خبر: 191286 - تاریخ: یکشنبه، 25 آگوست 2019 - 08:50

در جلسه ستاد تسهیلات سفر گیلان مطرح شد:

نبود زیرساخت‌های مناسب علت فوت ۵۸ نفر طی پنج ماهه گذشته در گیلان

ستاد تسهیلات سفر گیلان در حالی برگزار شد که مسئولان با گلایه از نبود زیرساخت‌های مناسب در این حوزه از فوت ۵۸ نفر در همین رابطه طی پنج ماهه نخست امسال در گیلان خبر دادند.

به گزارش خوبان، سرهنگ فرزاد حاجی پور شامگاه شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تاکید بر اینکه سفرهای ارزان قیمت ارتباط مستقیمی با پلیس دارد، اظهار کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب ۵۸ نفر طی پنج ماه گذشته جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره‌ عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهور گیلان درباره موارد لازم الاجرا برای سفری ارزان و سالم، گفت: عدم تکمیل آزاده رشت_قزوین، عدم‌ تکمیل کنارگذر رودبار، کمبود پمپ بنزین و سرویس‌های بهداشتی، پاکسازی ورودی و خروجی شهرها بویژه رودبار، عدم زیرساخت‌های بهداشتی، توقف و عملیات حفاری در مسیرهای پرتردد، رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر، آزادسازی و آشکارسازی معابر، نصب تابلو و یا برداشتن تابلوهای بی مورد، عدم کمربندی مناسب در مرکز استان از جمله مواردی است که سبب افزایش ترافیک و تصادفات جاده‌ای می شود.

۱۱۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا در آستارا 

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت آماری بخش حمل و نقل مسافر استان گیلان در پنج ماهه نخست امسال، اظهار کرد: در مجموع شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان گیلان ۱۴۲ هستند.

حقدادی تصریح کرد: در مجموع سه هزار و ۹۱۴ راننده در کانون انجمن‌ صنفی شرکت‌های مسافربری، انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری و کرایه استان گیلان فعالیت می کنند.

وی در ادامه به پایانه‌های عمومی مسافری تحت مالکیت شهرداری و بخش خصوصی نیز اشاره کرد و تعداد آنها ۱۰ پایانه عنوان کرد و گفت: تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در این حوزه ۱۸۰ اتوبوس، ۷۴۳ مینی بوس و ۱۶۲۰ سواری است.

حقدادی همچنین با اشاره به تعداد شرکت‌های حمل و نقل مسافربری در ارتباط با مسافر و کالاهای خارجی در آستارا، گفت: سه شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر، ۱۱۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا در آستارا مشغول به فعالیت هستند.

۳۳۰ نقطه حادثه خیز در استان گیلان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه این نشست با بیان اینکه گردشگری دومین منبع درآمدی در استان گیلان است، اظهار کرد: گردشگری در ایجاد اشتغالزایی، فقرزدایی، بهبود وضعیت شهروندان نقش کلیدی دارد و سالانه تعداد زیادی مسافر به دلیل سبقه فرهنگی و ظرفیت جغرافیایی به این استان سفر می‌کنند.

احمد آقایی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های مناسب در استان گیلان منجر به خشونت می‌شود و بیش از ۳۳۰ نقطه حادثه خیز در این استان داریم، افزود: سالانه بیش از ۵۲ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود که تعداد زیادی از این پرونده‌ها مربوط به گردشگران و نبود زیرساخت‌های مناسب است.

وی تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب، اماکن بهداشتی، رستوران‌ها منجر به دعوا و خشونت می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads