کد خبر: 191284 - تاریخ: یکشنبه، 25 آگوست 2019 - 08:47

در ۵ ماهه نخست امسال؛

افزایش ۳.۵ درصدی تردد مسافر در گیلان/۳۹ میلیون نفر وارد شدند

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه در پنج ماه اخیر امسال ۳۹میلیون نفر مسافر در این استان تردد کرده‌اند، گفت: این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۳/۵درصد افزایش یافته است.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و ستاد تسهیلات سفر گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تاکید بر اینکه ویژگی‌های رفتاری و فرهنگی مردم از عوامل جذب گردشگر است، اظهار کرد: مردم گیلان با سابقه فرهنگی و میهمان نوازی خود عامل موثر در جذب گردشگران هستند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه گسترش سفرهای داخلی سبب ایجاد رونق اقتصادی می شود، افزود: گردشگران داخلی نقش مهمی در توسعه جامعه، فضای کسب و کار، ارکان اشتغال و تولید دارند.

وی با اشاره به طرح سفرهای ارزان قیمت «ساب»، گفت: سطوح درآمدی گردشگران و مسافران چگونگی هزینه کرد را مشخص می‌کند و تعیین پکیج های ارزان قیمت سبب افزایش جذب مسافران خواهد شد.

زارع ادامه داد: سهم زیادی از تولید ناخالص ملی ترکیه از طریق جذب گردشگر و ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری به دست می آید که باید از آن الگوبرداری کنیم.

وی با اشاره به تردد ۳۹ میلیون نفر مسافر در پنج ماهه نخست امسال در استان گیلان، تأکید کرد: باید با برنامه ریزی و ایجاد جذابیت مسافران گذری را به اقامتی تبدیل کنیم. امسال ورود مسافران ۳.۵درصد و اقامت آنها نیز ۲.۲ درصد نسبت‌ به سال گذشته افزایش داشته است.

زارع در ادامه بهبود زیر ساخت‌های عمومی و جاده‌ای، تکمیل آزادراه تهران_رشت و رودبار، برگزاری نمایشگاه آثار دستی گیلان، تولیدات فرهنگی اعم از کلیپ‌ها و فیلمنامه‌ها و سایر موارد را زمینه ساز جذب گردشگر، رونق تولید و اشتغال اعلام کرد.

توسعه گیلان در سایه پایبندی به قانون و برنامه

وی همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی نیز با تاکید بر اینکه اندیشیدن، تفکر و برنامه ریزی فلسفه شورای برنامه ریزی توسعه استان‌ها است، اظهار کرد: عدم تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای آمار دقیق و بر اساس نیازهای آینده عامل آسیب در کشورهای در حال توسعه دنیا است.

سرپرست استانداری گیلان ادامه داد: برای توسعه استان گیلان باید پایبند قانون و برنامه باشیم و نباید شرایطی ایجاد شود که برخی برنامه‌ها و اسناد تنها سبب انجام هزینه و صرف زمان و انرژی شود و یک‌سند تنها جنبه تزیینی در کمد یک‌ مدیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی استان گیلان بر اساس برنامه ششم است، افزود: این سند بر اساس ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه‌های مختلف گردشگری، تجارت، آموزش و ظرفیت‌های بودجه ای تنظیم‌ شده است.

زارع تصریح کرد: تغییرات ضروری در سند آمایش سرزمینی متناسب با برنامه ششم‌ توسعه بودجه، چشم‌اندار برنامه بلندمدت استان براساس اقلیم جغرافیایی، ابعاد توسعه‌ای اعم کشاورزی، بهداشت، آموزش از دیگر اقدامات در شورای برنامه ریزی استان گیلان انجام شده است.

سرپرست استانداری گیلان با تاکید بر اینکه تغییر نگاه توسعه‌ای این استان به توسعه سبز_آبی سبب توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این استان می‌شود، افزود: همه اسناد بررسی شده در این سند اجرا و تنظیم پروژه‌ها و اولویت‌ها نظیر حمل و نقل عمومی، تکمیل پروژه‌های ریلی، توسعه بنادر و… است.

کد خبر 4700898

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads