به گزارش خوبان، «سعید رسولی» در جمع خبرنگاران به اهمیت راه آهن آستارا _ رشت در کریدور شمال _ جنوب اشاره کرد و گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر توسط ایران انجام می شود.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با تکمیل خط ریلی آستارا _ رشت و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا سهم جابه جایی بار ریلی کشور در کریدور شمال -جنوب افزایش یابد.
وی تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کار خود را در این خصوص در گیلان آغاز کرده و مشغول ارزیابی اراضی هستند.
رسولی ادامه داد: پیمانکار خط ریلی آستارا – آستارا متعهد شده امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری و سکوهای تخلیه و بارگیری را هر چه سریعتر در پایانه ریلی ایجاد کند.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احداث کامل کریدور های کشور به ویژه کریدور شمال – جنوب و خط ریلی آستارا _ رشت در سیاست های توسعه ای و اقتصادی کشور تاکید شده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی به اتمام هرچه سریعتر خط ریلی آستارا _ رشت تاکید دارد.وی با اشاره به اینکه خط ریلی آستارا _ رشت تنها حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب است، خاطر نشان کرد: این پروژه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه اهمیت اقتصادی بالایی دارد.رسولی با بیان اینکه پایانه ریلی آستارا در حال ساخت است، گفت: همزمان با ساخت پایانه بهره برداری از آن آغاز شده و کارگاه فعال است.
پایان پیام/۱۶۳
قضاوت مرنضی نوروزی در مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی
«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد
دست فروشان شهر چوکام ساماندهی شدند | انتقال بازار هفتگی به مکان های جدید
لایحه ی بودجه سال ۱۴۰۳شهرداری خمام با ۱۱۰ میلیارد تومان تصویب شد
راه آهن رشت- کاسپین آماده بهرهبرداری شد