کد خبر: 191246 - تاریخ: شنبه، 24 آگوست 2019 - 09:00

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

خط ریلی آستارا _ رشت برای ایران اهمیت اقتصادی دارد

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : خط ریلی آستارا _ رشت برای ایران و کشورهای منطقه اهمیت اقتصادی بالایی دارد.

 به گزارش خوبان، «سعید رسولی» در جمع خبرنگاران به اهمیت راه آهن آستارا _ رشت در کریدور شمال _ جنوب اشاره کرد و گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر توسط ایران انجام می شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با تکمیل خط ریلی آستارا _ رشت و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا سهم جابه جایی بار ریلی کشور در کریدور شمال -جنوب افزایش یابد.

وی تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کار خود را در این خصوص در گیلان آغاز کرده و مشغول ارزیابی اراضی هستند.

رسولی ادامه داد: پیمانکار خط ریلی آستارا – آستارا متعهد شده امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری و سکوهای تخلیه و بارگیری را هر چه سریعتر در پایانه ریلی ایجاد کند.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احداث کامل کریدور های کشور به ویژه کریدور شمال – جنوب و خط ریلی آستارا _ رشت در سیاست های توسعه ای و اقتصادی کشور تاکید شده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی به اتمام هرچه سریعتر خط ریلی آستارا _ رشت تاکید دارد.وی با اشاره به اینکه خط ریلی آستارا _ رشت تنها حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب است، خاطر نشان کرد: این پروژه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه اهمیت اقتصادی بالایی دارد.رسولی با بیان اینکه پایانه ریلی آستارا در حال ساخت است، گفت: همزمان با ساخت پایانه بهره برداری از آن آغاز شده و کارگاه فعال است.

پایان پیام/۱۶۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads