کد خبر: 191240 - تاریخ: شنبه، 24 آگوست 2019 - 08:42

گردش مالی ۱۵۰ میلیارد تومانی حاصل از کشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه

فرماندار آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اهمیت زیاد کشت بادام در آستانه‌اشرفیه گفت: در آستانه‌اشرفیه هفت هزار خانوار به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول زراعت بادام هستند که با گردش مالی ۱۵۰ میلیارد تومانی همراه بوده است.

به گزارش خوبان، رحیم حیدری گلرودباری با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کاشت و برداشت بادام‌زمینی است، اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه به دلیل خاک حاصلخیز آب رفتی رودخانه سفیدرود دارای ظرفیت خوبی در حوزه کاشت و برداشت بادام‌زمینی است که می‌تواند اشتغال بسیار زیادی را در شهرستان ایجاد کند.

وی با اشاره به میزان زمین کشاورزی زیر کشت بادام در آستانه‌اشرفیه گفت: در استان گیلان دو هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زیر کشت بادام‌زمینی وجود دارد که دو هزار و‌۵۷۰ هکتار آن در شهرستان آستانه‌اشرفیه است.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه از فناوری لازم برای فراوری بادام برخوردار است، تصریح کرد: بادام کاران دیگر استان‌های کشور و حتی دیگر کشورها بادام‌های کاشته شده منطقه خود را به این شهرستان آورده تا با توجه به فناوری موجود در آستانه‌اشرفیه فراوری و به مردم عرضه شود.

حیدری با تأکید بر اهمیت زیاد کشت بادام در آستانه‌اشرفیه افزود: در آستانه‌اشرفیه هفت هزار خانوار به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول زراعت بادام هستند که با گردش مالی ۱۵۰ میلیارد تومانی همراه بوده و این امر می‌تواند به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه کمک کند.

وی لازمه رشد کیفی و کمی محصول بادام‌زمینی را استفاده از بذر مناسب در هنگام کاشت بادام دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت وجود ندارد باید با استفاده از بذر مناسب و انجام کارهای کارشناسی، میزان برداشت بادام از سطح کشت را افزایش داد که خوشبختانه در این خصوص کار مناسبی انجام‌شده است.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه از انجام کارهای تحقیقاتی در خصوص مقابله با قارچ آفلاتوکسین خبر داد و تصریح کرد: این قارچ در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای بادام کاران ایجاد کرده که خوشبختانه مرکز تحقیقات بادام‌زمینی و سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با این معضل گام‌های بسیار خوبی برداشته و در سال‌های بعد شاهد کاهش آفلاتوکسین در زمین‌های بادام کاری هستیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads