کد خبر: 191238 - تاریخ: شنبه، 24 آگوست 2019 - 08:33

معاون عمرانی استانداری گیلان:

رشد ۳ برابری مشارکت بخش خصوصی در پروژه های هفته دولت امسال

معاون عمرانی استانداری گیلان، افزایش مشارکت بخش خصوصی را یکی از ویژگی های پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته دانست و افزود: امسال ۹۰ پروژه در قالب ۷۱۹ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است که رشد سه برابری را نشان می دهد.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری مقدم در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: از هفته دولت سال ۹۷ تا هفته دولت سال ۹۸ بالغ بر یک هزار و ۲۶ پروژه را در قالب یک هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت به مرحله بهره برداری رسانده ایم.

وی افزایش مشارکت بخش خصوصی را یکی از ویژگی های پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته دانست و افزود: امسال ۹۰ پروژه در قالب ۷۱۹ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است که رشد سه برابری را نشان می دهد. در حوزه پروژه های عمرانی مرتبط با دستگاه های اجرایی رشد مشابه و در حوزه پروژه های عمرانی مرتبط با شهرداری ها کاهش یک سومی داریم؛ البته این کاهش به واسطه کاهش درآمد شهرداری ها در بخش مسکن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه اولویت پروژه های زیرساختی با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، تصریح کرد: در حوزه گازرسانی تا پایان امسال به شاخص ۹۸ درصد در روستاهای بالای ۲۰ خانوار خواهیم رسید. در حوزه آبرسانی نیز به شاخص ۷۰ درصد و در حوزه برق رسانی نیز به شاخص ۸۰ درصد می رسیم.

اکبری مقدم از رشد ۱۰ درصدی همه شاخص های توسعه ای استان در هفته دولت امسال خبر داد و یادآور شد: در حوزه آب آشامیدنی شهری مشکلات کمتری داریم، اما در روستاها به واسطه سیمانی و فلزی بودن خطوط آبرسانی دچار شکستگی و غیر استاندارد شدن آب هستیم لذا نسبت به ارتقای کیفیت آب روستایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. در حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد روستاهای استان دارای آب شرب هستند و از دو هزار روستا ۳۰۰ روستا تنش آبی دارند که ناشی از سیل مهرماه سال ۹۷ و مسدود شدن برخی از چشمه ها می باشد لذا در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکلات را به حداقل خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه گیلان جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه صنعت است، ادامه داد: در هفته دولت امسال بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم، اما گیلان یک استان کشاورزی است و صنعت جزو اولویت های بعدی ماست.

معاون عمرانی استانداری گیلان، ۲۳۸ هزار هکتار از ۴۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان را ویژه شالیکاری دانست و عنوان کرد: ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان قابلیت تجهیز و نوسازی دارد و تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار هکتار آن تجهیز و نوسازی شده است و طی دو سال آینده به یکصد هزار هکتار خواهیم رسید.

اکبری مقدم، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی را در افزایش حجم تولیدات موثر دانست و متذکر شد: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفر دوم ریاست جمهوری برای تجهیز و نوسازی اراضی در نظر گرفته شده است. البته در سفر اول مقرر شده بود ۵۰ هزار هکتار از اراضی طی پنج سال تجهیز و نوسازی شود، اما متاسفانه به واسطه کمبود اعتبارات تنها ۱۶ هزار هکتار با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی شد.

وی با اشاره به تخصیص ۲٫۵ برابری تعهدات سفر اول ریاست جمهوری به گیلان، تصریح کرد: دو سد از ۱۱ سد مصوب سفر اول تاکنون به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول، به بازدید اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پایانه ریلی آستارا و خطوط ریلی رشت – انزلی اشاره کرد و گفت: راه آهن گیلان طی هشت قطعه تعریف شده است که قطعات یک تا پنج مربوط به راه آهن قزوین – رشت می باشد. قطعه ۶ که ۱۷ کیلومتری و از رشت تا پیربازار می باشد، پیشرفت ۴۰ درصدی دارد و ۹۰ درصد اراضی تملک شده و پیمانکار مشغول کار است.

اکبری مقدم، طول قطعه هفت را ۲۰ کیلومتر و دارای پیشرفت ۱۰ درصدی دانست و خاطرنشان کرد: خط ریلی رشت – انزلی در قطعه پیربازار دو شاخه می شود که شاخه اول به بندر کاسپین و شاخه دوم به بندرانزلی می رسد لذا خطوط رشت – بندر کاسپین هیچگونه مشکلی ندارد و تنها چهار کیلومتر از رشت – بندرانزلی نیازمند رفع مشکلات زیست محیطی است.

وی از تصویب ۳۰۰ طرح بوم گردی و ارائه ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات طی سال ۹۷ خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال هفت پروژه در حوزه کشاورزی شامل صنایع بسته بندی، جوجه کشی، خوراک دام و شالیکوبی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ کلیه بخاری های نفتی مدارس سطح استان حذف خواهد شد، اظهار کرد: امسال اعتبارات دولتی در بخش استانداردسازی گرمایشی مدارس رشد سه برابری داشته است و لذا تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچ مدرسه در گیلان بخاری نخواهد داشت.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads