کد خبر: 19121 - تاریخ: یکشنبه، 17 فوریه 2013 - 11:43

افشای دلیل اصلی استعفای پاپ

خوبان خبر: مدیر مرکز اسلامی امام رضا(ع) در برلین گفت: علت استعفای پاپ این بود که وی حاضر نشد در برابر فشار صهیونیست‎ها تمکین کرده و در مقابل اسلام موضع بگیرد.

به گزارش خوبان به نقل از جهان، صلاح‎الدین ترک ایلماز، مدیر مرکز اسلامی امام رضا(ع) برلین در گفت‎وگو با رسا گفت: یکی از دلایل استعفای پاپ تن ندادن به فشارها و خواسته‎های صهیونیست‎ها بود که حاضر نشد در مقابل اسلام موضع بگیرد.

وی در تشریح دلایل دیگر استعفای پاپ افزود: در چند سال اخیر مسائلی پیش آمد که واتیکان را تحت فشار زیادی قرار داد. فساد اقتصادی بانک واتیکان و فساد اخلاقی کشیش‎های کاتولیک مسائلی نبود که واتیکان بتواند آن را مخفی کند و به همین علت حیثیت این نهاد مذهبی مسیحی به خطر افتاد.

مدیر مرکز اسلامی امام رضا(ع) برلین با اشاره به مشکلات داخلی واتیکان خاطر نشان کرد: مافیای گسترده در بدنه این نهاد بزرگ فعالیت می‎کند که با اصل دین مخالف است و قصد تغییر ساختار داخلی واتیکان را دارد؛ این مافیا تصمیم داشت افکار خود را از دهان پاپ به مسیحیان تلقین کند که موفق نشد.

صلاح الدین ترک ایلماز تصریح کرد: در تاریخ مسیحیت سابقه نداشته است که پاپ به این سادگی استعفا دهد. یکی دیگر از دلایل این مسأله سقوط شدید جایگاه مسیحیت در دنیا و به خصوص کشورهای غربی است.

وی گفت: امروزه چهره مسیحیت رنگ و لعاب خود را از دست داده است؛ کلیساها به وظایف خود به خوبی عمل نمی‎کنند و مردم اروپا به سمت بی‎دینی حرکت کرده‎اند، به گونه ای که هم اکنون 60 درصد از جوانان آلمانی اظهار می‎کنند که هیچ دینی ندارند.

مدیر مرکز اسلامی امام رضا(ع) برلین افزود: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان علت واقعی سقوط جایگاه مسیحیت در دنیای امروز عدم موفقیت واتیکان در فعالیت‎های تبلیغی است؛ این در حالی است که اسلام روز به روز نفوذ بیشتری در اروپا پیدا می‎کند و جوانان گرایش زیادی به این دین آسمانی یافته‎اند.

گفتنی است، پس از شش قرن این نخستین بار است که یک پاپ از مقام خود استعفا می‌کند. آخرین پاپی که از مقام خود در سال 1415 استعفا داد گریگوری دوازدهم بود. پاپ بندکیت شانزدهم که 85 سال دارد، دویست و شصت و پنجمین رهبر کاتولیک‌های جهان است و در سن 78 سالگی در 19 آوریل سال 2005 میلادی جانشین پاپ ژان پل دوم شد.

پاپ بندیکت شانزدهم به داشتن دیدگاه‌های مذهبی محافظه‌کارانه و غیرقابل انعطاف درباره مسائلی چون هم‌جنس‌گرایی، پیشگیری از بارداری و کشیش شدن زنان مشهور است.

از بیست و هشت فوریه تا انتخاب پاپ جدید، هدایت کلیسا بر عهده رهبر مجمع کاردینال‌ها خواهد بود. فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان، تایید کرده است که مجمع کاردینال‌ها در ماه مارس تشکیل جلسه خواهد داد و بر این اساس انتظار می‌رود که پاپ جدید تا روز بیست و چهارم ماه مارس انتخاب شود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads