کد خبر: 191179 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 آگوست 2019 - 09:15

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش تولید راتون و کلزا راهکاری برای افزایش درآمد برنجکاران

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت دوم موجب افزایش درآمد کشاورزان می شود و برنامه داریم علاوه بر افزایش پرورش راتون زمینه های توسعه تولید کلزا را در استان افزایش دهیم.

به گزارش خوبان، مسعود الماسی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون ساقه های طلایی برنج در ۹۶درصد از شالیزارهای استان رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۵درصد از محصول برنج در شالیزارهای استان برداشت شده است، افزود: کاهش هزینه تولید برنج یکی از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی است. تاکنون برداشت برنج در ۶۷درصد از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه انجام شده است.

الماسی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان و بهبود معیشت برنجکاران توسعه کشت دوم است و امسال برنامه داریم تا پرورش راتون را که برنجی کم زحمت تر و گرانتر از برنج اولیه است در شالیزارهای استان توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ۷۰هزار هکتار از شالیزارهای گیلان راتون پرورش داده شد و امسال برنامه داریم تا در بیش از ۷۵هزار هکتار از شالیزارها راتون پرورش داده شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: علاوه بر پرورش راتون و کشت صیفی جات و سبزیجات برای کشت دوم در شالیزارهای استان برنامه ریزی شده است تا رغبت کشاورزان گیلانی را به تولید کلزا در استان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود، امسال در ۸هزار هکتار از اراضی کشاروزی گیلان کلزا کشت شود که عمده ترین آنها در شهرستانهای رودبار و سیاهکل انجام خواهد شد.

الماسی گفت: علاوه بر این شهرستانها کشت کلزا در شالیزارهای رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان،صومعه سرا و فومن نیز کشت خواهد شد.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads