کد خبر: 191136 - تاریخ: چهارشنبه، 21 آگوست 2019 - 09:39

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس

«عدم تأمین مصالح» پروژه کنارگذر انزلی را تعطیل کرد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: پروژه کنارگذر انزلی به دلیل عدم تأمین اعتبارات و مهم‌تر از آن نبود مصالح مورد نیاز راکد شده است.

به گزارش خوبان، حسن خسته‌بند ، با بیان اینکه به علت نبود استاندار در استان گیلان روند اجرای پروژه‌های عمرانی به کندی پیش می‌رود و مجوز برداشت مصالح صادر نمی‌شود اظهار داشت: پروژه کنارگذر انزلی به دلیل عدم تأمین اعتبارات و مهم‌تر از آن نبود مصالح مورد نیاز به صورت راکد در آمده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه در صورت تکمیل پروژه کنارگذر انزلی، کل مردم کشور از آن منتفع خواهند شد عنوان کرد: در حال حاضر ترافیک سنگینی که قصد عبور از انزلی و عزیمت به سمت دیگر شهرستان‌های غربی گیلان را دارند به داخل شهر انزلی هدایت می‌شود که این امر مشکلات زیادی را پدید آورده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس از اختلافات ۱۴ ساله سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی بر سر اجرای پروژه کنارگذر انزلی سخن گفت و تصریح کرد: البته این مشکلات و اختلاف نظرات مدتها است که حل و فصل شده است اما مجموع این اتفاقات روند ساخت پروژه کنارگذر را سال‌های سال به تعویق انداخت.

خسته‌بند نبود اعتبارات و کمبود مصالح برای اجرای پروژه‌های عمرانی را یک مشکل کشوری و ملی اعلام کرد و بیان داشت: معضلات یاد شده هم‌اکنون در کل کشور وجود داشته و گریبانگیر اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی ریز و درشت شده است اما این مشکل در گیلان به علت نبود استاندار کمی پررنگ‌تر از سایر نقاط است.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات اجرای پروژه‌ کنارگذر تأمین هم بشود مصالحی برای ادامه اجرای این طرح وجود ندارد ابراز داشت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور به علت تعلل‌ و سستی‌های اتفاق افتاده در حوزه تأمین منابع مالی و مصالح ساختمانی گران تمام می‌شوند و خسارات بسیار زیادی به پیمانکاران وارد می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس عدم صدور مجوز برای برداشت مصالح جهت پیگیری اجرای پروژه کنارگذر را که سهم عمده‌ای از آن به علت نبود استاندار اتفاق افتاده را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولان استان گیلان همه از انجام این کار واهمه دارند و اصلاً مشخص نیست بالاخره چه کسی باید این مجوزات را صادر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه سهم بسیار زیادی از گرفتاری‌هایی که در کشور ایجاد شده به سوء تدبیر مسئولان بر می‌گردد اظهار داشت: تحریم‌ها را خودمان در داخل کشور علیه خودمان به راه انداخته‌ایم و به اعتقاد بنده سهم بسیار کوچکی از چالش‌های حال حاضر کشور به تحریم‌های خارجی بر می‌گردد.

خسته‌بند انتخاب و معرفی هر چه سریع‌تر استاندار گیلان توسط وزارت کشور را خواستار شد و عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر استاندار گیلان مشخص بشود تا با کمک دادگستری استان مشکل صدور مجوزات جهت برداشت مصالح برای اجرای پروژه‌های عمرانی حل و فصل و جلوی بروز خسارت‌های هنگفت به پیمانکاران گرفته شود.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads