کد خبر: 191081 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 آگوست 2019 - 11:00

برگزاری جشنواره فرهنگی خرمن در خشکبیجار/ جشنی که بوی خدا می دهد

ماه پایانی تابستان برای شالی‌کاران گیلان با شور و شادی همراه است، بساط جشن و سرور به پا می‌کنند تا شادمانی‌هایشان را هدیه دهند.

به گزارش خوبان خبر؛ ماه پایانی تابستان برای شالی‌کاران  گیلان با شور و شادی همراه است، بساط جشن و سرور به پا می‌کنند تا شادمانی‌هایشان را هدیه دهند.

این روزها که آرام‌آرام، مزرعه ها زرد و طلایی از خوشه‌های زرین خالی می‌شود و ثمره ماه‌ها تلاش درو می‌شود، گیلانی ، رسم‌های شیرینی به پا می‌کنند تا شکرانه نعمت بجا آورند.

جشنی مزبور به شکرانه پایان یافتن فصل برداشت برنج و به شکرانه این نعمت الهی و محصول خوب برنج روز گذشته در خشکبیجار برگزار شد.

شهردار خشکبیجار در حاشیه برگزاری این جشن در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر گفت: این جشنواره با هدف احیای سنت ها و آئین شکرگزاری از خداوند متعال و ایجاد شور، نشاط و شادابی و همدلی بین مردم بویژه  مردم خشکبیجار برگزار می شود.

صدرالله فرخی  با اشاره به اینکه جشن باستانی خرمن همه ساله در پایان فصل زراعی به شکرانه برداشت محصول برگزار می‌شود گفت:این جشن علاوه بر جذب گردشگر سبب پیوند نسل جوان با آدب و سنن گذشتگان و آئین‌های بومی – محلی می‌شود.

وی  با بیان اینکه بازی های  لافند بازی  ، قیش بازی ، ساهت مترسک با کلش ، اجزای موسیقی محلی ، استند آپ کمدی ، و نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه های این مراسم بود، گفت: ۵ کشاورز نمونه بخش نیز تقدیر شد. 

انتهای پیام/۶۹۹۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads