کد خبر: 191077 - تاریخ: دوشنبه، 19 آگوست 2019 - 18:40

ناظر گمرکات استان گیلان:

خودتحریمی مانع رونق تولید می‌شود/ نهادینه شدن فساد سیستمی در کشور

ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه خود تحریمی در کشور زیاد است، گفت: ما نباید ادامه‌دهنده تحریم‌ها باشیم بلکه تا جایی که می‌توانیم باید به بحث تولید بپردازیم تا صنعت و اقتصاد خود را رونق دهیم.

 به گزارش خوبان، ابوالقاسم یوسفی نژاد ظهر امروز در نشست خبری در مجتمع فولاد خزر با تبریک ایام خبرنگار و عید غدیر خم اظهار کرد: خبرنگاران باید مشکلات فعالیت عرصه تولیدکنندگان را که سرمایه خود را در داخل کشور بند کرده‌اند به گوش مسؤولان برسانند تا در رفع این مشکلات تدبیری شود.

وی با اشاره به نهادینه شدن فساد سیستمی در کشور گفت: تمام دغدغه یک تولیدکننده خدمت‌رسانی به مردم، تولید و کارآفرینی است بنابراین باید از این افراد حمایت لازم شود.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به رابطه متقابل بین گمرک و واحدهای تولیدی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد واردات کشور یا خطوط تولید است یا مواد اولیه یا دستگاه‌ها یا کالاهای اساسی که باید ارتباط بین صنعت، تولید و دستگاه‌های اثرگذار این بخش ایجاد شود.

یوسفی‌نژاد با بیان اینکه ۲۷ سازمان متصل به گمرک استان مشغول فعالیت هستند، افزود: اغلب واحدها کالاهای خود را به‌صورت استفاده از کالاهای انبار اختصاصی نگهداری می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم که ارتباط خود را با روسیه و کشورهای عضو اوراسیا بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات ما به کشورهای روسیه و آذربایجان است، گفت: اغلب صادرات ما به‌صورت ریلی، از طریق کامیون یا بنادر کشتی‌رانی آستارا، انزلی و بندر کاسپین صورت می‌گیرد‌.

مدیرعامل گمرک بندرانزلی با بیان اینکه بیش از ۱۰ انبار اختصاصی تحت نظر گمرک در استان فعالیت می‌کنند، افزود: این امر برای استان یک مزیت است ضمن اینکه از سال گذشته برای کالاهای اساسی ترخیص نسیه کالا را نیز داشتیم.

یوسفی‌نژاد با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی گمرکات استان گفت: نمونه‌برداری‌ها در کشتی انجام می‌شود تا سریع‌تر به آزمایشگاه ارسال شود.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به انجام ترخیص نسیه کالاها در گمرکات گفت: ما به‌صورت ضمانت یا درصدی ترخیص کالا از گمرکات را در ماه‌های گذشته آغاز کردیم و امیدواریم حجم تجارت خارجی استان در ۶ ماهه دوم سال افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه خود تحریمی در کشور زیاد است، افزود: ما نباید ادامه‌دهنده تحریم‌ها باشیم بلکه تا جایی که می‌توانیم باید به بحث تولید بپردازیم تا صنعت و اقتصاد خود را رونق دهیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads