کد خبر: 191058 - تاریخ: دوشنبه، 19 آگوست 2019 - 15:50

گیلان با محصولات حصیر بافی روستای فشتکه اول حضور یافته بود

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور به کار خود پایان داد

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور با حضور محصولات حصیر بافی روستای فشتکه اول به کار خود پایان داد.

به گزارش خوبان خبر؛ فرشته مومنی، معاون صندوق کارآفرینی گیلان در خصوص جزییات برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور  گفت: صندوق کارآفرینی امید گیلان در این نمایشگاه محصولات حصیر بافی روستای فشتکه بخش خمام  را که با حمایت صندوق کار آفرینی امید گیلان رونق گرفت، به ثبت ملی و جهانی رسیده است را در منظر عموم قرار گرفت.

حدود ۵۰ نفر از اهالی روستا فشتکه به صورت کارگاهی و خانگی فعالیت می کنند

صبوری یکی از کارآفرینان است که در غرفه حصیر بافی از روستای فشتکه خمام(روستای ملی حصیر) حضور یافته است. وی از تسهیلات گیرندگان این روستا است که کسب و کارخوبی با حمایت صندوق کارآفرینی برپا کرده است.

وی بیان کرد:با طرح یک روستا یک محصول فعالیت خود را شروع کردیم. یکی از استراتژی های محصول،همان یک روستا یک محصول بود که صندوق گیلان موفق شد در این زمینه موفقیت به دست بیاورد. محصولات متنوعی را با حصیر تولید می کنیم. با فعالیت همه جانبه موفق شدیم برند خود را ثبت کنیم.

این کارآفرین با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از اهالی روستا به صورت کارگاهی و خانگی فعالیت می کنند. درآمد هر نفربه صورت میانگین حدود ۳ تا ۴تومن است. اما درآمد نهایی بستگی به خود فرد دارد.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه واحدهای فعال در حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرهنگی، بهداشت و سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، شیلات، محیط زیست، مدیریت پسماند، بازاریابی، مدیریت فروش، خدمات و سایر عرصه های کسب و کار و واحدهای دانش بنیان می توانند در نمایشگاه شرکت کردند.

به گزارش خوبان خبر، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر با رویکرد تبیین نقش روستائیان و عشایر در تحقق سیاست‌های رونق تولید با شعار “روستای ایرانی، کالای ایرانی” و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای مناطق روستایی به عنوان خاستگاه تولید و اقتصاد مقاومتی و با همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط از تاریخ ۲۴ مرداد ماه لغایت ۲۷ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/۲۱۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads