کد خبر: 191053 - تاریخ: دوشنبه، 19 آگوست 2019 - 10:30

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان:

بهره‌مندی بیش از ۹ هزار نفر از مددجویان گیلانی از بیمه درمانی کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان گفت: در چهارماهه سال جاری ۹ هزار و ۴۷۴ نفر از مددجویان گیلانی خدمات بیمه مکمل شامل مابه‌التفاوت هزینه‌های درمانی مددجویان خارج از مشمول بیمه پایه به‌ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

به گزارش خوبان ، عباس فلاحتی  با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، خدمات بیمه‌ای پایه برای مددجویان ساکن در شهرهای بالای بیست هزار نفر ارائه می‌شود، اظهار کرد: همه بیمه‌شدگان دارای پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت هستند که با اجرای بیمه مبتنی بر نظام ارجاع و پزشک خانواده، دسترسی مناسب و عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه‌های درمان ایجادشده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده پزشکی نزد پزشک خانواده برای هر بیمار گفت:کسب خدمات مشاوره پزشکی از پزشک خانواده، جلوگیری از مراجعات مکرر و غیرضروری به پزشکان مختلف و اجتناب از مصرف بی‌رویه دارو و خدمات پاراکلینیک، تعیین اولویت‌های درمانی در برنامه‌ریزی مناسب با اعتبارات سرانه درمان را ازجمله مزایا و دستاوردهای بیمه خانوارهای تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه در چهارماهه سال جاری ۹ هزار و ۴۷۴ نفر از مددجویان گیلانی خدمات بیمه مکمل شامل مابه‌التفاوت هزینه‌های درمانی مددجویان خارج از مشمول بیمه پایه به‌ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج دریافت کرده‌اند، افزود: برای نفر از این مددجویان یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان بابت بیمه مکمل پرداخت‌شده است.

فلاحتی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه پایه مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت توسط سازمان بیمه سلامت در چارچوب دفترچه‌های سایر اقشار انجام می‌گیرد، گفت: مددجویان با انتخاب پزشک خانواده، توسط کمیته امداد به دفاتر پیشخوان دولت معرفی‌شده و دفترچه‌های بیمه سلامت را دریافت می‌کنند.

 معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۰۰ کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه در گیلان شناسایی‌شده‌اند، تصریح کرد: برای رفع سوءتغذیه این کودکان ۷۶۰ میلیون تومان در قالب تهیه سبد غذایی هزینه شده است که بر اساس مصرف روزانه دو هزار کالری تعیین‌شده و به‌طور متوسط ماهیانه برای هر کودک صد هزار تومان در قالب سبد غذایی پرداخت می‌شود.

وی حمایت از مادران باردار و شیرده تحت حمایت را یکی دیگر از اقدامات این نهاد در چهارماهه سال جاری عنوان کرد و گفت: ۱۶ نفر از مادران باردار و شیرده تحت حمایت سبد غذایی به ارزش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند که بر اساس انرژی دو هزار کالری در روز تهیه و اهداء این سبد غذایی تا دو سال بعد از زایمان نیز ادامه دارد.

فلاحتی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با مشارکت آنان و کمیته امداد برای توانمندسازی آن‌ها، رسیدن به خروجی پایدار و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها در بین جامعه هدف انجام می‌شود، افزود: بیمه‌شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های تأمین اجتماعی مانند بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان استفاده کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۸۸ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال، ۵۷۱ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند، تصریح کرد: ۸۶۷ نفر مشمولین کد ۹۴۴ یعنی افرادی که از تاریخ ۱/۱/۸۸ به بعد به هر طریقی نزد تأمین اجتماعی سابقه بیمه دارند و مشمول بهره‌مندی از یارانه‌ها نمی‌شوند هم از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند که جمعاً برای همه این مددجویان دو میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان حق بیمه پرداخت‌شده است.

وی کمک به شاخص‌های بهداشتی در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی باهدف پیشگیری از بیماری را از دیگر خدمات ارائه‌شده به مددجویان در سال جاری عنوان کرد و گفت: برای برگزاری این کلاس‌های آموزشی ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads