کد خبر: 191048 - تاریخ: دوشنبه، 19 آگوست 2019 - 09:20

نخستین محموله صادراتی به مقصد چین از طریق کریدور چین، قزاقستان، ایران صادر شد

تبدیل به قطب کانتینری بنادر دریای خزر، استراتژی منطقه آزاد انزلی است

به گزارش خوبان، رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با بیان اینکه اولین محموله صادراتی به مقصد چین از مجتمع بندری کاسپین در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران، به مقصد کشور چین صادر شد، اظهار داشت: محموله صادراتی، صادر شده از طریق مجتمع بندری کاسپین، مشتمل بر مصالح ساختمانی فرآوری شده توسط یکی […]

به گزارش خوبان، رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با بیان اینکه اولین محموله صادراتی به مقصد چین از مجتمع بندری کاسپین در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران، به مقصد کشور چین صادر شد، اظهار داشت: محموله صادراتی، صادر شده از طریق مجتمع بندری کاسپین، مشتمل بر مصالح ساختمانی فرآوری شده توسط یکی از واحدهای تولیدی کشور بود که به وسیله کشتی ناردیس به مقصد بندر اکتائو حمل شد.

وی با اشاره به جایگاه مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایرانی دریای خزر که در فعال سازی کریدور شمال جنوب و مسیر فرعی کریدور یک جاده یک کمربند کشور چین نقش موثری ایفا نموده، افزود: تبدیل شدن به قطب کانتینری بنادر دریای خزر و کریدورهای عبوری از طریق این دریا، استراتژی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: با عنایت به این واقعیت که طی سالهای اخیر حمل و نقل کانتینر محور در مراودات دریایی دارای جایگاه ویژه ای است و بنادر فعال در بخش عملیات کانتینری از اهمیت و جایگاه بالایی در اقتصاد منطقه ای و بین المللی برخوردار می باشند، سازمان منطقه آزاد انزلی با تکیه وجود فضای مناسب جهت نگهداری و انبارداری کانتینر در مجتمع بندری کاسپین، به دنبال جذب کشتی های کانتینربر بوده و برهمین اساس نیز طی این مدت شاهد افزایش حضور کشتی های کانتینر بر در این بندر و در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران بودیم.
وی رویکرد مجتمع بندری کاسپین را صادرات محور بیان داشت و با اشاره به سیاست های حمایتی، تشویقی سازمان متبوع خود در جهت توسعه صادرات به کشورهای منطقه و افزایش ترانزیت کالا در دو مسیر ترانزیتی بین المللی عبوری از طریق این منطقه، اضافه کرد: ظرف دو سال گذشته سازمان منطقه آزاد انزلی از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مناطق آزاد اکتائو و لوتوس آستراخان، گام های موثری در زمینه کاهش هزینه ها و تسهیل در جهت تسریع انتقال کالا در مسیرهای کریدوری نستراک و چین، قزاقستان، ایران برداشته و در عین حال این سازمان، مسیر جدید تجاری میان چین و ایران را به عنوان مسیر فرعی کریدور یک کمربند یک جاده چینی ها معرفی کرده است.

گفتنی است با صادرات نخستین محموله صادراتی به مقصد کشور چین از طریق مجتمع بندری کاسپین، در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران، تعداد کشتی هایی که در این مسیر ترانزیتی به حمل و نقل کالا پرداختند به ۱۶ فروند بالغ شد.

انتهای پیام/۵۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads