کد خبر: 191040 - تاریخ: دوشنبه، 19 آگوست 2019 - 08:55

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

سراوان‌های گیلان چشم‌انتظار مدیریت مطلوب دستگاه‌های اجرایی/ضعف مدیریت پسماند در گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه نباید مسؤولان اجرایی به مردم وعده دروغین بدهند، گفت: مشکل سراوان در مکان‌های دیگر استان هم وجود دارد که نیازمند مرتفع شدن است پس نمی‌توان به مردم به‌دروغ قول داد که این مشکل تا یک سال آتی حل می‌شود.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری مقدم روز گذشته در جلسه پیگیری سایت تخلیه زباله سراوان در فرمانداری رشت با بیان اینکه گیلان سراوان‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما رسیدگی به این مکان‌ها است و منتی بر کسی نیست.

وی با تأکید بر اینکه محوریت جلسات تسریع خدمات حوزه‌های مشکلات استان است، گفت: مسؤولان دستگاه‌های مختلف باید خدمات خود را به سراوان‌های استان گیلان ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اذعان به اینکه سراوان چابکسر وضعیت به‌مراتب بدتری دارد، تصریح کرد: ما باید پیش‌ازاین چاره‌اندیشی می‌کردیم، اکنون به هر دلیلی انجام نشده و برخی از مسائل به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها گره‌خورده و باید تدبیری برای آن کنیم.

اکبری مقدم با اشاره به ضعف مدیریت پسماند در استان گیلان افزود: ما اگر در سراوان عملی انجام می‌دهیم وظیفه ذاتی دستگاه‌های متولی است و باید خدمت‌رسانی شود تا مشکلات به حداقل برسد و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به تسریع خدمات هستند.

وی با اشاره به تولید ۲۰ لیتر شیرابه زباله در سایت سراوان بیان کرد: شهر رشت هیچ مکانی را در حال حاضر برای انباشت زباله ندارد، شورای اسلامی سراوان، دهیار و دیگر افراد ذی‌نفوذ باید این مسئله را مدنظر داشته و در یک بازه زمانی مشخص این مشکل را مدیریت کنند تا بتوان مشکل سراوان را پیش از همه‌گیر شدن حل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه با تحول در سیستم مدیریت ارشد استان باید در زمینه ارائه خدمات گام‌هایی برداشته شود، افزود: بحث محیط‌زیست نیاز به افراد دانشمند و دارای تخصص دارد، نوبخت، معاون رئیس‌جمهور نیز تمام دستگاه‌های اجرایی و دارای سابقه مدیریت مطلوب را برای پرداختن به بحث زباله در استان‌های شمالی گمارده است.

اکبری مقدم با تأکید بر اینکه مدیران اجرایی نباید با احداث زباله‌سوز یا حل مشکلی در گیلان به دنبال افتخاری برای خود باشند، گفت: بحث زباله‌سوز به‌صورت جدی توسط دهقان، نماینده نوبخت پیگیری شده و یک ظرفیتی است که استان باید از آن به‌درستی استفاده کند.

وی با اذعان به اینکه نباید به مردم وعده دروغین داد، بیان کرد: نمی‌توان قول داد که پروژه سراوان یک‌ساله حل شود، اما تلاش می‌کنیم این اتفاق به‌زودی بیفتد و بتوانیم مشکل مردم سراوان و گیلان را تا حدی حل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به افزایش جمعیت شهری در گیلان گفت: این امر موجب افزایش زباله می‌شود، خواهشمندیم شهرداری به‌صورت جدی تفکیک از مبدأ را دنبال کرده تا میزان زباله‌ای که به محل دفع می‌رود کاهش پیدا کند و از افراد دارای دانش برای حل مشکل پسماند استفاده کند.

اکبری مقدم با اذعان به اینکه شهرستان‌های هم‌جوار زباله را در روستای سراوان رشت می‌ریزند، تصریح کرد: تالش، چابکسر، لاهیجان و دیگر روستاهای شهرستان‌های دیگر نیز سراوان‌های کوچکی در دل خود دارند که نیازمند مدیریت مطلوب پسماند است، اما مشکل سایت زباله سراوان رشت اساسی و زیربنایی است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads