کد خبر: 190995 - تاریخ: یکشنبه، 18 آگوست 2019 - 13:19

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان:

۱۹۰۰ کودک زیر۵ سال دارای سوء تغذیه در گیلان شناسایی شد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان با اشاره به شناسایی ۱۹۰۰کودک زیر پنج سال دارای سوء تغذیه در این استان، گفت: ۷۶۰میلیون تومان برای رفع سوء تعذیه آنها در قالب سبد غذایی تهیه شده است.

به گزارش خوبان، عباس فلاحتی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: با بهره‌گیری از نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، خدمات بیمه‌ای پایه برای مددجویان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی بیمه شدگان دارای پرونده سلامت و پزشک خانواده هستند، افزود: اجرای این طرح سبب دسترسی مناسب و عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه‌های درمان شده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه طی چهار ماهه نخست امسال بیش از ۹ هزار و ۴۷۴ نفر از مددجویان از خدمات بیمه مکمل بهره‌مند شدند، گفت: در همین راستا یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان حق بیمه پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به شناسایی هزار و ۹۰۰ کودک زیر پنج ساله دارای سوء تغذیه در استان گیلان، تصریح کرد: برای رفع سوء تغذیه این تعداد کودکان ۷۶۰ میلیون تومان در قالب سبد غذایی هزینه شده است.

پرداخت حق بیمه ۲.۳ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان تأکید کرد: این میزان بر اساس مصرف روزانه ۲ هزار کالری تعیین‌شده و به‌طور متوسط ماهیانه برای هر کودک ۱۰۰ هزار تومان در قالب سبد غذایی پرداخت می‌شود.

فلاحتی در ادامه حمایت از مادران باردار و شیرده تحت پوشش این نهاد را یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد عنوان و بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۱۶ نفر از مادران باردار و شیرده سبد غذایی به ارزش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۳ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال و همچنین ۵۷۱ نفر از محریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اظهار کرد: در مجموع برای همه مددجویان تحت پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی دو میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان حق بیمه پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان در ادامه به برخی از اقدامات این نهاد در زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون کلاس‌های آموزشی با هدف پیشگیری از بیماری برای مددجویان تحت پوشش برگزار شده است.

انتهای پیام/۵۵۶۵۶

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads