کد خبر: 190976 - تاریخ: یکشنبه، 18 آگوست 2019 - 08:59

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

شش درصد از جمعیت آزادگان کشور در گیلان هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: استان دو هزار و ۷۰۰ آزاده دارد که این تعداد از آزادگان شش درصد جمعیت آزادگان کشور است.

به گزارش خوبان، عبدالله پاکاری عصر شنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۶ مرداد سالروزی تاریخی و فراموش نشدنی در تاریخ پر افتخار میهن اسلامی است.

وی با اشاره به وجود ۴۴ شهید آزاده در گیلان افزود: ۲۷ نفر از آزادگان گیلانی در بند اسارت در زندان های بعثی و زیر شکنجه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و ۱۷ نفر نیز بعد از اسارت شهید شدند.

پاکاری با اشاره به برگزاری مراسم گرامداشت سالروز آزادگان در ۱۶ شهرستان گیلان و به صورت همزمان گفت: حضور آزادگان در نماز جمعه، دیدار و دلجویی مدیران ارشد استان از ایثارگران،حضور آزادگان در مجالس فرهنگی جهت روایتگری و خاطره گویی در مدارس و اماکن فرهنگی از دیگر برنامه های اجرا شده به مناسبت سالروز ورود آزادگان در استان بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه برای گرامیداشت رشادت های آزادگان سرافراز میهن اسلامی نباید تنها به ۲۶ مرداد اکتفا کرد افزود:باید در مناسبت های ملی و مذهبی نسبت به بازخوانی و روایتگری خاطرات و رشادت های آزادگان و رمز ایستادگی با نیروی ایمان و پایبندی به آموزه های دینی و آرمان ها و ارزش های انقلاب وهمچنین ولایتمداری این جان برکفان وطن کوشا بود.

پاکاری آزادگان را سفیران واقعی انقلاب اسلامی در عرصه اسارت ذکر و اظهار کرد: آزادکان ایران اسلامی در دوران اسارت خویش، از وضعیت موجود به عنوان خاکریزی برای دفاع از آرمان ها و ارزش ها استفاده کردند.

وی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به اشتغال فرزندان ایثارگران و آزادگان از سوی همه دستگاه های اجرایی افزود: تمام تلاش ما بر این است که حقوق قانونی آزادگان و ایثارگران محقق شود اما باید در نظر داشت که موضوع اشتغال جوانان مشکل کل جامعه است اما اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش برای تحقق استفاده فرزندان ایثارگران و جانبازان از ۲۵ درصد از هرگونه جذب و استخدام دستگاه های اجرایی بر اساس توانایی و مهارت و توانمندی این عزیزان است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads