کد خبر: 190444 - تاریخ: چهارشنبه، 7 آگوست 2019 - 09:58

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در خشکبیجار مطرح کرد:

خانواده ها همواره باید در معرض یادگیری و رشد مهارت های فردی و اجتماعی باشند

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت:خانواده ها همواره باید در معرض یادگیری و رشد مهارت های فردی و اجتماعی باشند

به گزارش خوبان خبر؛ با حضور جمعی از بانوان علاقمند به مسائل تربیتی و با سخنرانی عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، کارگاه آموزشی «شیوه های فرزند پروری» در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی خشکبیجار با همکاری شهردای و شورای شهر خشکبیجار  برگزار شد.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در این کارگاه آموزشی گفت: در جامعه در حال گذر که تقابل بین سنت و مدرنیته است و ارزش‌های حاکم بر خانواده‌های قدیمی و سنتی کمتر در اذهان فرزندان نسل جدید پذیرش می‌شود؛ و فرزندان از بدو تولد با تجهیزات مدرنی از قبیل کامپیوتر، بازی‌های رایانه‌ای؛ شبکه‌های اجتماعی و … آشنا شده و دنیایی متفاوت با دوران کودکی والدین خود را تجربه می‌کنند؛ سیستم های تربیتی و آموزشی، جامعۀ و خانواده‌ها؛ کماکان بر روش‌های آموزشی و تربیتی نسل قدیم اداره می شود و مشکلات خانواده‌ها با فرزندان‌شان؛ از همین نقطه آغاز می‌شود.

آرزو ملکی منش با بیان اینکه خانواده تنها نهاد فطری و طبیعی در جامعه بشری است که افراد آن جامعه وابستگی روحی و عاطفی بسیار زیادی با یکدیگر دارند، از این نهاد کوچک اجتماعی به عنوان باغ و بوستانهایی یادکرد که فرزندان گلها و میوه های این باغ هستند.

وی با بیان اینکه  روش‌های آموزشی و تربیتی جامعه و خانواده باید همزمان با تغییرات جامعه امروز همراه شود، افزود: خانواده ها همواره باید در معرض یادگیری و رشد مهارت های فردی و اجتماعی باشند

ملکی همچنین با تشبیه مادران به باغبان و پدران به سنگربان این باغ ها اضافه کرد: طراوت و شادابی فرزندانمان به عنوان گلهای زندگی، بستگی بسیاری به آگاهی پدران و بخصوص مادران در زمینه های تربیتی دارد و این افراد همواره باید در معرض یادگیری و رشد مهارت های فردی در زمینه های مختلف باشند.

گفتنی است بیان سوالات مختلف از سوی مادران و تبادل نظر با سخنران این کارگاه آموزشی پایانبخش این نشست یکروزه در کتابخانه عمومی امام علی(ع) خشکبیجار بود.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads