کد خبر: 190281 - تاریخ: شنبه، 3 آگوست 2019 - 09:25

تا پایان سال جاری؛

تجربه سرعت ۴ برابری اینترنت؛ ۱.۵ میلیون مشترک سرویس VDSL می‌گیرند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تا پایان امسال ۱.۵ میلیون پورت VDSL در کشور جایگزین اینترنت ADSL می‌شود و مشترکان ۴ برابر سرعت فعلی اینترنت را تجربه می کنند.

به گزارش خوبان، مجید صدری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی استفاده از اینترنت VDSL که اوایل مردادماه، خبر رونمایی از آن از سوی وزیر ارتباطات منتشر شد، گفت: این پروژه در فاز نخست برای مشترکان فعلی اینترنت شرکت مخابرات ایران ارائه می شود. به این معنی که قصد داریم با تعویض کابل و سایر امکانات، سرویس ADSL بیش از ۵ میلیون مشترک فعلی مخابرات را ارتقا داده و به VDSL تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ارائه سرویس ADSL مستلزم نصب امکانات در مراکز مخابراتی است، افزود: در مناطقی که این امکان وجود داشته باشد به مرور با تعویض کابل و سایر امکانات، خطوط ADSL را ارتقا داده و پس از آن به مشترک اعلام می کنیم که خط شما از ADSL به VDSL تغییر پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در این طرح، باید مودم اینترنت کاربران نیز تغییر یابد که برنامه مان این است که مودم های قبلی را از مشترک تحویل گرفته و به جای آن مودم VDSL به مشترک تحویل دهیم. مابه التفاوت هزینه مودم را مخابرات می پردازد و نیازی به پرداخت هزینه از سوی مشترک نیست.

صدری با تاکید براینکه برای دریافت سرویس، نیازی نیست مشترکان با جایی تماس بگیرند و به محض آماده شدن تجهیزات مربوطه، مرکز مخابرات با مشترک تماس می گیرد، ادامه داد: این طرح به مرور در کل کشور اجرایی می شود و پس از بررسی فاز به فاز شبکه در مراکز مخابراتی، این سرویس را عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از هفته آینده راه اندازی حدود ۷۰ هزار پورت VDSL در نقاط مختلف کشور آغاز می شود، گفت: قصدمان ارائه سرویس با کیفیت تر به کاربران است و اگر مشترکی تمایلی به دریافت این سرویس نداشته باشد، اصراری بر آن نداریم. البته قرار هم نیست که کاربران بابت ارتقای سرویس ADSL به VDSL هزینه اضافی پرداخت کنند. بلکه همان بسته و همان قیمت سرویس باقی خواهد ماند اما کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند. برای مثال اگر هم اکنون میانگین سرعت اینترنت را ۱۰ مگابیت بر ثانیه درنظر بگیریم با اجرای این طرح، کاربران سرعت ۴۰ مگابیتی را تجربه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پیش بینی می کنیم که تا پایان سال حدود ۱.۵ میلیون مشترک از اینترنت VDSL استفاده کنند که ظرفیت آن را در کل کشور فراهم خواهیم کرد.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads