کد خبر: 190276 - تاریخ: شنبه، 3 آگوست 2019 - 09:11

ماجرای خانه نشینی ۲۰ سال پیش جواد رضویان

جواد رضویان گفت: در مقطعی از زندگی ام خداوند را فراموش کردم و همین موضوع باعث شد تا مرگ را به چشم خود ببینم!

به گزارش خوبان، آخرین برنامه «عصر جدید» که شب گذشته -جمعه ۱۱ مردادماه- روی آنتن شبکه سه سیما رفت، در بخشی مهمان «جواد رضویان» بازیگر سینما و تلویزیون بود.

این هنرمند در این برنامه طی سخنانی گفت: خدا را هزار مرتبه شکر می کنم که از یک خانواده بسیار مذهبی پا به عرصه هنر گذاشتم و همین موضوع بزرگترین عامل بازدارنده برای جواد رضویان شد. آن زمان یا باید ریاضی محض و مهندسی می خواندم که شأنیت خانواده را حفظ کند یا رشته های دیگر. وی ادامه داد: من اولین نفر در خانواده بودم که وارد دانشکده هنر شدم و برایم واژه مطرب را به کار بردند که برایم خیلی سنگین بود. اما بعد از آن مسیر تغییر کرد. اگر اینجا هستم، بخش عمده ای از آن دعای خیر پدر و مادرم بوده و اصلا نقطه پرش من از مقطع ورود همسرم به زندگی ام است که مرا به بالاتر هدایت کرد.

رضویان با بیان اینکه بالاخره این تابو شکست اما در سال ۷۸ بالغ بر ده ماه خانه نشین شدم و بعد از آن دیگر کسی من را نمی شناخت، اظهارداشت: موهایم بلند شده بود و کسی دیگر مرا نمی شناخت و حتی دوبار هم وصیت نامه نوشتم و به همسرم دادم که آن زمان هنوز عقد کرده بودیم. من به این باور رسیدم که خودم این کار را کردم و همه این ها به خاطر این بود که خودم را گم کرده بودم. فکر می کردم اگر به جایی رسیده ام، به خاطر خودم بوده و غافل از اینکه خدا همواره من را هدایت می کرد.

وی افزود: آن زمان از همسرم خواستم که از من جدا شود. احساس خالی بودن و پوچ بودن بهم دست داده بود و افسردگی شدید گرفته بودم. از شب می ترسیدم و آفتاب که غروب می کرد حال مرگ بهم دست می داد. آن زمان احساس مرگ داشتم و خواب دیدم که باران سوم پاییز که بزند من می میرم. باران اول و دوم زد اما برای بار سوم برف آمد! و من ماندم. بعد پرت شدم به پاورچین.

رضویان در ادامه حضورش در برنامه عصر جدید عنوان داشت: شهرت خطرات بسیاری دارد و توکل به خدا و خانواده اثر بسیاری در این زمینه دارد. از نگاه من در کار هنری و شهرت سه عامل اهمیت بسیاری دارد. من مرگ را دیدم. من آن روزها را که مرور می کنم از خداوند می پرسم که من لایق محبت تو هستم؟ دوم اینکه همت و خانواده اهمیت بسیار بالایی دارند.

وی در پایان گفت: پدر و مادر بزرگترین سرمایه فرزندان هستند و پدرم همیشه برای من دعا می کند که پسر جان خدا آبرویت را حفظ کند.

به گزارش فارس، در ادامه رویا نونهالی بابت حرف های جواد رضویان به گریه افتاد و گفت که یاد و خاطره پدر و مادرش با سخنان جواد رضویان زنده شده است.

نونهالی گفت:هیچ کدام از ما تصمیم نمی‌گیرد چه خانواده‌ای باشیم، همه خانواده ها عالی هستند و همه دوست داریم عالی باشیم، پدرو مادرم خیلی نازنین بودند از صمیم قلبم دعا می‌کنم که همه به اندازه پدر و مادر من عمر کنند، از جمله آدم‌های خوشبخت هستم که پدر و مادر خود را در سنین بالا دیدم، اما دلتنگ شدم و گاهی از رضایتمندی خنده ات نمی‌گیرد بلکه گریه ات می‌گیرد و واقعا مدتی بود نیاز داشتم که به یادشان چشمانم‌تر شود و این اشک من به شکرانه درآمد.

علیخانی گفت: من می‌توانم جواد را به شبکه سه برای ادامه ماه عسل معرفی کنم و کسی که اشک خانم نونهالی را در می‌آورد می‌تواند برنامه را ادامه بدهد.

پایان بخش حضور این هنرمند در عصر جدید بریدن کیک تولد جواد رضویان بود.

به گزارش فارس، چندی پیش نیز این هنرمند در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما حضور پسدا کرد و در ابتدا درباره نظرسنجی برنامه مبنی بر اینکه مردم کدام یک از نقش های او را بیشتر دوست دارند، گفت: داود برای خود من جذاب بود و انقلابی در کارهای من به حساب می آمد. بابت نقش زهتاب در سریال حاشیه هفته ها مطالعه کردم و بیان او نیز وام گرفته از لهجه شیرین قمی بود و همیشه از ظرفیت نازنینان در استان قم تشکر کردم. کاراکتر شنبه تایم دو سه هفته ای از من وقت گرفت تا به آن ضرباهنگ و لهجه برسم. دو سه دوست افغان داشتم که مرا کمک کردند و رویشان را می بوسم. مراد هم در کنار آقای مدیری اتفاق جذابی بود. کنار سروش صحت کار کردن هم یعنی کنار یک آدم صبور بامطالعه بودن و همیشه چیز جدیدی یاد می گیرم.

وی درباره تجربه ساخت نخستین فیلم سینمایی اش اظهار کرد: وقتی به این سمت می رویم که خودمان تولید را شروع کنیم قطعا برای تجربه جدید می رویم و می خواهیم فضای نویی را با استفاده از چیزهایی که در این سالها آموختیم تجربه کنیم. از جایی به بعد شما نیاز به پوست اندازی و تجربه فضای جدید دارید و من اینجا تجربه اش کردم . امیدوارم در ذوق مخاطب نخورد.

بازیگر «پاورچین» ادامه داد: این فیلم با اسمی که دارد در راستای کارنامه بازی من نیست. هرکاری که اسم من بوده این توقع از آن وجود داشته که مخاطب را بخنداند اما «زهرمار» اینگونه نیست و به راحتی می توانم بگویم تجربه ای بود که کام تلخ جامعه مرا به سمت آن برد.

رضویان به شوخی درباره نام گذاری فیلم هایش گفت: آدم باید بگوید گلاب به رویتان «زهرمار» دارد اکران می شود، احتمالا «کوفت» هم فیلم بعدی است!

رضویان در پاسخ به اینکه آیا درست است که کاراکتر قصه اولیه یک روحانی بوده اما به مداح تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: ممیزی ها را که خودتان می دانید. این فیلم اصلا شوخی نیست و خیلی جدی است و اولین بار است که مداحی را محور یک فیلم می بینیم. انتخاب این کاراکتر به جای روحانی هم برای فرار از ممیزی بود.

رضویان با بیان اینکه اگر فیلم بفروشد برای کسی که سرمایه گذاری کرده خوشحال می شوم و اگر نفروشد شرمنده اش می شوم، ادامه داد: اگر گیشه را به عنوان فاکتوری برای رفتن مردم به سینما و رضایت مخاطب نگاه کنیم هرچقدر بیشتر بفروشد خوشحال ترم.

در ادامه صابری به مروری بر حضور بازیگران کمدی به عنوان کارگردان در سینما پرداخت و این حضور را تقریبا ناموفق قلمداد کرد. رضویان در پاسخ گفت: رامبد جوان ۵ فیلم سینمایی را در زمینه های مختلف تجربه کرده است. ما عاشق اضافه کردن تجربیاتمان هستیم و منی که ۲۵ سال است دارم کار می کنم، ممکن است جایی احساس کنم دارم به تکرار می افتم.

این بازیگر کمدی تصریح کرد: گاهی یک مدیر به من می گوید من «به روح پدرم» را خیلی دوست داشتم. تشکر می کنم و او در پاسخ می گوید یک فیلم مثل همان برایمان می سازی؟ دوباره مرا در همان قالب می خواهند. درست است موضوع آن فیلم حق الناس و مهم بود. اما چرا می خواهند خودم را تکرار کنم.

وی با اشاره به سپردن نقش جوان روستایی به خود اذعان کرد: تو را به حضرت عباس دیگر به من نقش جوان ندهید. با این گیس و ریش سفید به من جوان نمی آید. اینطور می شود که وقتی می بینی مدام تو را به سمت تکرار می برند با خودت می گویی اگر خودم تصمیم بگیرم و فیلم بسازم شاید بتوانم دیگر تکرار نشوم.

رضویان در ادامه به سوالات کوتاه طنز پاسخ داد و درباره استقلالی یا پرسپولیسی بودنش گفت: من اصلا بنفش ام. سرخابی ام. آبی اناری ام! فقط این را بگویم که افتضاح بارسایی ام.

کارگردان «زهرمار» درباره انتقادی که از سوی برخی مذهبی ها درباره فیلم او مطرح می شود گفت: من در سینما فرهنگ فیلم را با عزیزان دیدم. اتفاقا یک طیف مذهبی هم نشسته بودند و به من لطف داشتند. از ساعت ۶ بعدازظهر امروز هم در سینما آزادی هستم و سه سانس داریم که بین سانس ها می ایستم و هر سوالی باشد جواب می دهم.

وی همچنین با نمایش تصویر چهره های مختلف عرصه کمدی درباره آنها سخن گفت و از این بین درباره رضا عطاران و اینکه آیا دوست دارد به عنوان کارگردان با او کار کند، اظهار کرد: امیدوارم سایه اش به سر سینما و ان شاءالله به زودی تلویزیون باشد. شما بگویید دوست داری نیم ساعت بیشتر پیش او باشی؟ ما سر دقیقه می توانیم بحث کنیم!

این بازیگر در پایان درباره کار تازه خود خبر داد: ان شاءالله اگر خدا بخواهد و توفیقی باشد از نیمه های شهریور کار جدیدمان را استارت می زنیم. سریالی که با سیامک انصاری به صورت مشترک کارگردانی می کنیم و فکر می کنم ۴ فصل ۲۵ قسمته باشد. اسم موقت این سریال «نیوجرسی» است که البته منظور ایالت آمریکا نیست بلکه نیوجرسی که جلوی در خانه ها می گذارند. احتمالا هم من و هم سیامک در سریال بازی هم می کنیم و برای همین آن را دو نفره کارگردانی می کنیم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads