کد خبر: 190271 - تاریخ: شنبه، 3 آگوست 2019 - 09:00

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

برداشت ۱۸ هزار هکتار از شالیزار‌های استان/ آماده سازی ۲ هزار ۵۰۰ دستگاه کمباین و دروگر برای برداشت مکانیزه برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار هکتار از شالیزار‌های استان برداشت شده است.

به گزارش خوبان، برداشت ۱۸ هزار هکتار از شالیزار‌های استان/ آماده سازی ۲ هزار ۵۰۰ دستگاه کمباین و دروگر برای برداشت مکانیزه برنج، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸ هزار هکتار معادل ۸ درصد از شالیزار‌های استان را برداشت کردند.

او، با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۶۴ درصد این شالیزار‌ها به صورت ماشینی درو شده است، افزود: حدود ۷۰ هزار هکتار معادل حدود ۳۰ درصد از شالیزار‌های استان در مرحله رسیدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از آماده سازی ۲ هزار ۵۰۰ دستگاه کمباین و دروگر برای برداشت مکانیزه برنج خبر داد و به کشاورزان توصیه کرد خروجی آب کرت‌های مزارع خود را پیش از برداشت و در شرایط خمیری بودن خاک باز کنند.

علی درجانی، همچنین از شالیکاران خواست با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و بارش باران از اواسط هفته آینده، در فرصت باقیمانده تا شروع این بارش، محصول برنج خود را برداشت و از شالیزار‌ها خارج کنند.

او افزود: پس از برداشت و مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی، اقدامات لازم برای آماده سازی زمین و تولید مجدد از قبیل تغذیه، کوددهی و آبیاری انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: گیلان با داشتن ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار، سالانه حدود ۴۰ درصد برنج کشور را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads