کد خبر: 190242 - تاریخ: جمعه، 2 آگوست 2019 - 12:19

پژوهشگر تاریخ اسلام در مسجد جامع خمام عنوان کرد:

دشمن عمق استراتژیک فکری ما را نشانه گرفته/حیای اقتصادی مهم‌ترین مصداق حیا در جامعه است

پژوهشگر تاریخ اسلام حیای اقتصادی را مهم‌ترین مصداق حیا در جامعه دانست و گفت: اختلاس زمینه بروز سایر فسادها را فراهم می‌کند.

به گزارش خوبان خبر، حشمت‌الله قنبری شامگاه روز پنج‌شنبه در مراسم در ویژه برنامه حریم یک در شب شهادت امام جواد(ع) در مسجد جامع خمام اظهار کرد: حیا از نگاه اولیای دین برای مومن، به منزله نسبت سر به جسد است و اگر فردی حیا نداشته باشد حلاوت دین را درک نخواهد کرد.

پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: قبل از انقلاب نیز مردم ایران مسلمان بودند و در مجالس مذهبی شرکت می‌کردند اما انقلاب اسلامی باعث شد که مردم به محتوای دین که شامل نماز و مکتب اهل بیت بود، توجه کنند و این امر باعث شد دشمنی‌های نظام سلطه نیز شکل دیگری پیدا کند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب مردم اعتقادات دینی داشتند اما خواست اجنبی بر کشور حکم‌فرما بود تصریح کرد: دست قدرت الهی توسط یک مرجع تقلید نمایان شد و جریان‌های انحرافی دنیا را در هم کوبید و دین را به یک باور قطعی تبدیل کرد و هویت نظام سلطه را به چالش کشید. 

قنبری با اشاره به اینکه دنیا از انقلاب اسلامی هویت گرفت و یک جریان دینی را در عالم به‌وجود آورد افزود: تعداد مسلمانان در کشور نیجریه پس از انقلاب اسلامی چندین برابر شد و آنها اسلام را در دنیا گسترش دادند و این اتفاق برای نظام سلطه قابل پذیرش نبود و باعث شد که دنیای استکبار وارد جنگ با جمهوری اسلامی شود.

این استاد دانشگاه وجود پیکرهای پاک شهدا را عاملی برای از بین رفتن سستی‌ها در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: دشمنان دریافتند که انقلاب اسلامی با جنگ نابود شدنی نیست و مردم ایران برای اعتلای دین خدا هر هزینه‌ای را متحمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی در تاریخ کم‌نظیر هستند تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس استراتژی نظام سلطه بر این بود که جمهوری اسلامی را از درون مورد هدف قرار دهد و با نفوذ و اخلاقی و اجتماعی و برنامه‌ریزی دقیق به جنگ با انقلاب اسلامی ایران برود.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه تلاش‌های مسئولان در زمینه فرهنگ و تعلیم و تربیت همتراز با عملکرد رزمندگان دفاع مقدس نبود تاکید کرد: پس از دفاع مقدس برخی از ما میل به دنیا پیدا کردیم و برخی نیز فتنه دشمن را توهم دانستیم و خیال کردیم می‌شود بدون فکر و برنامه امور را پیش برد.

قنبری با بیان اینکه تغییر سبک زندگی در ایران مانند همه تمدن‌ها از خواص شروع شد گفت: عده‌ای گفتند ما برای انقلاب زحمت کشیدیم و اکنون نوبت آن است که امکاناتی برای خود فراهم کنیم و میل دنیا آنقدر در بین آنها رونق گرفت که مردم از آنها ناامید شدند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: دشمن عمق استراتژیک فکری ما را نشانه گرفت اما عده‌ای به دنبال تخریب یکدیگر بودند و همه این اقدامات به ضرر کشور تمام شد و نیروهای دشمن فضایی ایجاد کردند که میل مردم از آرمان‌های انقلابی به سمت دنیا سوق داده شود.

وی با بیان اینکه دشمن بی‌عفتی و بی‌حجابی را به‌عنوان جنگ نرم علیه اعتقادات مردم عملیاتی کرد و اشرافی‌گری خواص انگیزه انقلابی ماندن را از مردم گرفت افزود: اسلام با هیچ توطئه‌ای از بین نمی‌رود و اتفاقات در جمهوری اسلامی در تاریخ اسلام نیز وجود داشت و پیامبر(ص) در حکومت خود با این چالش‌ها مواجه بودند.

قنبری به افرادی که همواره در طول تاریخ با دین و انسانیت مقابله می‌کردند اشاره و خاطرنشان کرد: موفقیت این افراد ریشه در زمینه‌هایی دارد که مسلمانان برای آنها فراهم می‌کردند و در حال حاضر نیز اگر برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشیم و عملکرد مسئولان قابل دفاع نباشد دشمن برای اجرای برنامه‌های خود فرصت پیدا می‌کند.

پژوهشگر تاریخ اسلام یکی از مهم‌ترین مصادیق حیا در جامعه را حیای اقتصادی و مالی دانست و افزود: اختلاس زمینه بروز سایر فسادها را نیز فراهم می‌کند زیرا فرصت‌های شغلی و به طبع آن زمینه ازدواج جوانان را از بین می‌برد و مردم با مشاهده افرادی که در امنیت کامل فساد می‌کنند، در دفاع از ارزش‌ها متزلزل می‌شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آقازاده‌ از نگاه دین حضرت قاسم(ع) است تصریح کرد: شهید حججی و فرزندان مقام معظم رهبری آقازاده واقعی هستند زیرا اگر مردم آنها را در کوچه و خیابان ببینند متوجه نسبت آنها با پدرانشان نمی‌شوند.

وی بی‌حیایی اقتصادی و عمل نکردن دستگاه‌های اجرایی به وظایف محوله را از عوامل به بار نشستن توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی ما در طی این سال‌ها این بود که خواستیم کار انقلابی را با افراد غیر انقلابی انجام دهیم و باید توجه کنیم که اگر زمینه‌ها اصلاح شود توطئه‌های دشمن خنثی خواهد شد.

به گزارش خوبان خبر؛ در ادامه این مراسم صابر خراسانی یکی شاعران آینی کشور در وصف امام جواد (ع) سرود.

 

 

انتهای پیام/۳۳۳۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads