کد خبر: 190138 - تاریخ: چهارشنبه، 31 جولای 2019 - 08:34

رییس مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام در رشت خبر داد:

ساخت ۵۰هزار واحد مسکن محرومان در کشور

رییس مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای طرح ساخت ۵۰هزار واحد مسکن با تسهیلات بانک مسکن خبر داد.

به گزارش خوبان، علی اکبر محرابیان امروز در جلسه ستاد اجرایی فرمان امام گیلان با اعلام این خبر گفت: برای حمایت از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر و در راستای رسیدن به اهداف محرومیت زدایی این واحدهای مسکونی در سراسر کشور ساخته می شود.
وی با اشاره به ایجاد کمیته دائمی مشترک ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت راه و شهرسازی افزود: در فاز نخست ۵۰هزار واحد خانه با استفاده از ۵۰هزار فقره تسهیلات بانک مسکن ساخته خواهد شد.
رییس مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه تسهیلات این واحدهای مسکونی ۲۰میلیون تومان بالاتر از نرخ مصوب شورای عالی مسکن کشور خواهد بود خاطرنشان کرد: بانک مسکن به پرداخت ۵۰هزار فقره تسهیلات ۱۱۰میلیون تومانی با سود ۱۸درصد مکلف شده است. 
علی اکبر محرابیان بازپرداخت این تسهیلات را با ۳سال تنفس عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت تمام شده، این واحدهای مسکونی با استفاده از روش های صنعتی سازی ساخته می شود.
وی در ادامه از برآورد اولیه ساخت ۹۰۰واحد خانه برای قشرهای آسیب پذیر در گیلان خبر داد و گفت: در صورتی که استان آمادگی داشته باشد این تعداد تا هزار و ۱۰۰واحد هم قابل افزایش است.
سرپرست استاندار گیلان نیز با تاکید بر اینکه مسکن به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: فرآیند ساخت مسکن از تامین زمین گرفته تا میزان تسهیلات و چگونگی ساخت در کاهش قیمت تمام شده تاثیرگذار بوده و می تواند در خانه دار شدن قشرهای کم درآمد جامعه راهگشا باشد.
ارسلان زارع بهینه سازی تناسب میان عرضه و تقاضای مسکن را برای کاهش قیمت آن موثر دانست و گفت: عامل تشویقی زمین و تسهیلات کم بهره و بدون سپرده برای خانه دار شدن مردم از مهمترین ویژگی های طرح ساخت خانه های ارزان قیمت است.
وی در پایان تشکیل کمیته یا کارگروهی با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را برای پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشبرد هرچه بهتر این طرح در گیلان خواستار شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads