کد خبر: 190136 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 جولای 2019 - 19:09

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

قیمت مرغ تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بسیاری از نقاط کشور به دلیل کاهش جوجه‌ریزی گفت: با ورود مرغ تولیدی گیلان به بازار مصرف، قیمت آن ظرف دو هفته آینده کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خوبان، حجت علی اکبرنژاد افزایش قیمت مرغ به علت کاهش جوجه‌ریزی در استان‌هایی نظیر اردبیل، زنجان، قزوین و البرز را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با خنک شدن هوا در روزهای آینده و تزریق تولیدات جدید به بازار انتظار داریم قیمت مرغ در گیلان و سایر استان‌ها تا دو هفته آینده کاهش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر سهم زیادی از مرغ تولیدی گیلان به سمت بازارهای مصرف استان‌های ذکر شده صادر می‌شود عنوان کرد: به علت شدت گرما در هفته‌های اخیر استان‌های همجوار گیلان با معضل کاهش جوجه‌ریزی و عدم وزن گرفتن مرغ‌های تولیدی خود مواجه شده‌اند.

اکبرنژاد بروز هرگونه مشکل تولید مرغ در استان گیلان را رد کرد و در همین زمینه ابراز داشت: با توجه به کاهش‌ جوجه‌ریزی و عدم وزن گرفتن مرغ‌های تولید شده در استان‌هایی نظر اردبیل، زنجان، قزوین و البرز فشار زیادی روی گیلان است و سهم بسیار زیادی از مرغ تولید شده آن به مناطق یاد شده و بازار تهران صادر می‌شود.

وی وضعیت مطلوب جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی و مرغداری‌های استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در تیرماه چیزی حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این مراکز انجام شده است که همزمان با ورود مرغ‌های تولیدی به بازار مصرف انتظار داریم قیمت مرغ نیز متعاقباً سیر نزولی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هر شب در کشتارگاه‌‌های این استان ۵۰۰ تن مرغ کشتار و آماده توزیع در بازار می‌شود افزود: دستگاه‌های نظارتی به شدت در حال تلاش و فعالیت هستند تا قیمت مرغ را در سطح بازار به قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی ستاد تنظیم بازار برگردانند.

اکبرنژاد از افزایش قیمت مرغ در اکثر نقاط کشور و اینکه قیمت این کالا در بازار تهران هم‌اکنون به بالای ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان رسیده است سخن گفت و تصریح کرد: میانگین قیمت مرغ در بازار مصرف استان گیلان نیز تا دیروز به کیلویی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده بود که انتظار داریم این قیمت به زودی کاهش پیدا کند.

وی گیلان را یکی از استان‌های مهم تأمین مرغ بازار بزرگ تهران اعلام کرد و اظهار داشت: واحدها و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در استان گیلان هم‌اینک علاوه بر پوشش نیازهای داخل استانی و صادرات به مراکز و شهرهای همجوار در حال حاضر سهم بسیار قابل توجهی از نیاز بازار تهران را نیز تأمین می‌کنند.

تسنیم


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads