کد خبر: 190073 - تاریخ: دوشنبه، 29 جولای 2019 - 09:50

مدیرکل انتقال خون گیلان:

گیلان پرمصرف‌ترین استان کشور در فرآورده‌های خونی است

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۲ هزار گیلانی خون خود اهدا کرده‌اند، گفت: گیلان یکی از پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در فرآورده‌های خونی است.

به گزارش خوبان،  بابک پاکدل خوش اخلاق در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که در دفتر وی انجام شد گیلان را یکی از استان‌های پرمصرف خون در کشور عنوان و اظهار کرد: اهدای خون برای نجات جان بیماران نیازمند سبب توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی و ایثار در سطح جامعه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون از سوی رسانه‌ها و امامان جمعه در سطح استان، افزود: در همین راستا و برای افزایش اهدای خون نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی ادامه داد: رسالت مهم و اصلی انتقال خون تهیه و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون بوده و برای انجام این امر مهم به کمک همه نهادها، و سازمان‌های استان نیازمند هستیم.

مدیرکل انتقال خون گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۸۲ هزار نفر سال گذشته در این استان خون اهدا کرده‌اند، افزود: خون‌های اهدا شده برای کمک به بیماران پیوند اعضا، جراحی‌های قلب و بیماران تالاسمی و هموفیلی استفاده می‌شود.

پاکدل خوش اخلاق با بیان اینکه از جمعیت استان گیلان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد اهدای خون هستند، گفت: ۶۵ هزار نفر از اهدا کنندگان استان گیلان به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads