کد خبر: 190044 - تاریخ: یکشنبه، 28 جولای 2019 - 10:34

رئیس پلیس راه استان گیلان:

کاهش ۳۹ درصدی جانباختگان موتورسیکلت

رئیس پلیس راه استان در برنامه آموزش فرهنگ ترافیک که در روستای عنبران شهرستان آستارا برگزار شد، از کاهش ۳۹ درصدی جانباختگان موتورسیکلت در گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان،  سرهنگ حسین محمد‌پور رئیس پلیس راه گیلان گفت: آموزش فرهنگ ترافیک و مقررات راهنمایی و رانندگی، ساماندهی موتورسیکلت‌‎ها و موتورسواران عامل مهم در کاهش تصادفات به شمار می‌رود. 
این مقام انتظامی افزود: اجرای طرح آموزش راکبان موتورسیکلت و اهداء کلاه‌ایمنی به آن‌ها از ابتدای سال تا کنون باعث کاهش ۳۹ درصدی جانباختگان موتورسوار در راه‌های برون شهری استان گیلان شده که نشانگر تاسیر به‌سزای این موضوع در بخش فرعی و روستایی است. 
وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع دیده شده که موتورسواران با ترک‌نشین حرکت کرده و خانواده‌های چند نفری خود را سوار بر این وسیله می‌کنند بیان داشت: این افراد از سوار کردن اعضاء خانواده و فرزندان کوچک خود بر روی موتورسیکلت خودداری کنند زیرا کودکان در کوچک‌ترین برخورد دچار حادثه می‌شوند. 
سرهنگ محمد‌پور تصریح کرد: از مردادماه سال ۹۷ آموزش کاربردی توام با اهداء کلاه‌ایمنی، نمایش فیلم‌های تصادفات موتور‌سواران و نصب شب‌نما آغاز شده و سی و یکمین جلسه در سال ۱۳۹۸ در روستای ” عنبران ” شهرستان آُستارا با حضور مسؤولان محلی، عابران پیاده و موتورسواران برگزار و تعدادی کلاه‌ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهداء شد. 
رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان با بیان این که تلاش می‌شود طرح ارتقاء ایمنی تردد موتورسواران در کل استان ادامه یابد از موتور‌سواران خواست، خطرات احتمالی استفاده از این وسیله نقلیه را بشناسند و با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنیموجبات ایمنی خود و امنیت دیگر شهروندان را فراهم کنند.

انتهای پیام/آ


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads