کد خبر: 189801 - تاریخ: چهارشنبه، 24 جولای 2019 - 19:28

رییس پلیس آگاهی خمام در گفت‌وگو با خوبان خبر؛

گول پیامک برنده شدن در قرعه کشی را نخورید

سرگرد ابراهیم میرعبدی افزود: بسیاری از افراد سود جو و فرصت طلب با ارسال پیامک با مضمون اینکه در یک قرعه کشی برنده جایزه شده اید شهروندان را طعمه نیت پلید خود می کنند.

رییس پلیس آگاهی خمام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خوبان خبر اظهار داشت: بسیاری از افراد سود جو و فرصت طلب با ارسال پیامک با مضمون اینکه در یک قرعه کشی برنده جایزه و یا سفر به زیارت شده اید شهروندان را طعمه نیت پلید خود می کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران در این شیوه خود را  در قالب کارمند اپراتور تلفن همراه و دفتر زیارتی معرفی کرده و از قربانیان می خواهند که شماره حساب یا شماره کارت عابر بانکشان را به قصد واریز وجه اعلام کنند.

این مقام مسئول افزود: برخی از افراد سودجو و فرصت طلب در موقعیت، شرایط و مناسبت هایی که بتوانند عواطف و احساسات مردم را تحت تاثیر قرار دهند و از طریق سامانه های مختلف اقدام به ارسال پیامک هایی با عناوین مرتبط به مشترکان تلفن همراه کرده و آنها را به قید قرعه برنده اعلام می کنند و از آنها درخواست ارسال اطلاعات شخصی بانکی دارند. 

رییس پلیس آگاهی خمام هشدار داد: شهروندان باید نسبت به اینگونه تماس ها بی اعتنا بوده و به پیامک های دریافتی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ها بی تفاوت باشند.

سرگرد ابراهیم میرعبدی با اشاره به بررسی پرونده‌ها نشان می‌دهد که برخی از کلاهبرداران که معمولا افراد سابقه‌داری نیز هستند ، افزود:  با تکیه بر روابط عمومی بالای خود و همچنین چرب‌زبانی مالباخته را تحت تاثیر خود قرار داده و به نوعی فرد مالباخته را مجاب به همراهی با خود می‌کنند. 

سرگرد ابراهیم میرعبدی بابیان این‌که اغلب این تماس‌ها و پیام‌ها جعلی بوده و از سمت سازمان خاصی نیست، به شهروندان هشدار داد که پیش از اطمینان از فرد تماس‌گیرنده و دادن اطلاعات یا پرداخت وجه، به‌حتم شماره‌های سازمان مربوطه را از ۱۱۸ یا اینترنت به دست آورده و پس از تماس با سازمان مربوطه، از صحت‌ موضوع اطلاع یابند و یا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  اطلاع دهند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads