کد خبر: 189709 - تاریخ: یکشنبه، 21 جولای 2019 - 16:50

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان:

۱۰ رسته مهارت آموزی بر اساس ظرفیت‌های گیلان تعیین شده است

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان از تعیین ۱۰ رسته مهارت آموزی در این استان خبر داد و گفت: این رسته‌ها بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گیلان تعیین شده است.

به گزارش خوبان، محمد حسینی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت با بیان اینکه مهارت آموزی و ورود به بازار کار اولویت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای، گفت: در حال حاضر آموزش مهارت‌های حرفه‌ای در ۲۲ مرکز دولتی، ۱۳۲ کارگاه آموزشی و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان گیلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های لازم برای ورود بازار کار به ویژه برای نوجوانان و جوانان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: بر همین اساس و با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان گیلان ۱۰ رسته مهارت آموزی تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گیلان گردشگری و طبیعت گردی، خدمات فنی و تخصصی و کشاورزی، پرورش سنتی و صنعتی طیور، تولید پوشاک، شیلات، تولید و فرآوری آبزیان، تولید مواد غذایی و آشامیدنی، تولید صنایع دستی و خدمات بازرگانی، توزیع و پخش کالا، تولید محصولات استراتژیک نظیر چای و برنج را ۱۰ رسته تعیین شده برای مهارت آموزی در استان عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه گردشگری به عنوان اولویت اصلی و محور توسعه استان گیلان در نظر گرفته شده است برنامه‌ریزی لازم برای مهارت آموزی در این زمینه از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده است.

برگزاری جشنواره ملی «ایران مهارت» با حضور ۵۰۰ دانش آموز گیلانی

حسینی همچنین به اجرای طرح ایجاد منابع درآمدی در سطح روستاها نیز اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان برای کسب درآمد به شهرها است.

وی با اشاره به آغاز هفته ملی مهارت از فردا تا شش مرداد ماه، گلباران گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، نشست تخصصی روش‌های کاربردی مهارت افزایی دانشجویان، نمایشگاه نهضت مهارت افزایی، مسابقه پخت کیک، طرح رایگان عیب یابی خودرو و کارگاه آموزشی بازار شناسی، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نمایشگاه محصولات مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای، نمایش و نقد فیلم با محوریت کارآفرینی، همایش بزرگ کارآفرینی و تشکیل شورای مهارت گیلان را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه یکی از شاخص ترین برنامه‌های این هفته برگزاری نخستین جشنواره مهارت آموختگان طرح «ایران مهارت» است، اظهار کرد: در این طرح بیش از ۵۰۰ دانش آموز در قالب ۹ هزار ساعت مهارت‌های لازم حرفه‌ای را آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/۲۲۲
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads