کد خبر: 189683 - تاریخ: یکشنبه، 21 جولای 2019 - 13:58

در روستای جیرسر چوکام؛

نخستین برداشت مکانیزه برنج در شهرستان رشت انجام شد

فرماندار شهرستان رشت پیش از ظهر یکشنبه در نخستین برداشت مکانیزه برنج در روستای جیرسر چوکام در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر با اشاره به اینکه کشت برنج از جمله کشت های اولویت دار استان گیلان است، اظهار کرد: این محصول به همت همه شالیکاران گیلانی در سراسر استان کشت می شود.

فرماندار شهرستان رشت پیش از ظهر یکشنبه در نخستین برداشت مکانیزه برنج در روستای جیرسر چوکام در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر با اشاره به اینکه کشت برنج از جمله کشت های اولویت دار استان گیلان است، اظهار کرد: این محصول به همت همه شالیکاران گیلانی در سراسر استان کشت می شود.

میرشمس مومنی زاده  با اشاره به اینکه ۵۴ اراضی شالیزاری شهرستان رشت به صورت مکانیزه نشا و حدود ۷۵ درصد برداشت می شود، افزود: ۶۳ هزار هکتار اراضی شالکاری شهرستانم رشت زیر کشت می رود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه بیش از ۱۶۵ هزار تن برنج سفید در شهرستان رشت استحصال شود، ادامه داد: ۲۷ درصد تولید برنج استان گیلان و ۹ از کل تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: کاشت و برداشت مکانیزه برنج علاوه بر سرعت عمل ، موجب کاهش ضایعات ، کاهش هزینه و بهبود شرایط کار کشاورزان می گردد که مورد حمایت دولت می باشد.

میرشمس مومنی زاده  میزان اراضی شالیکاری در شهرستان رشت را ۶۳ هزار هکتار  خواند و افزود: در واقع ۳۰ درصد از اراضی شالیکاری استان در شهرستان رشت واقع هستند.

 فرماندار شهرستان رشت  با اشاره به اینکه برنج یک محصول استراتژیک است و در هر کشوری مهم به شمار می رود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سطح زیرکشت برنج را در کشور و استان افزایش دهیم و موفق به صادرات آن شویم می توانیم گامی مثبت و عملی در اقتصاد کشور برداریم.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه بیان نمود: ان‌شاءالله با همت و تلاش همه دست اندرکاران در امر کشاورزی، این مهم دارای صرفه اقتصادی بیشتری بوده و تسهیلات بیشتری به آن اختصاص می یابد تا عملیات مکانیزه به صورت ۱۰۰ درصد در این شهرستان انجام گرفته و بدین صورت پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها نیز تقلیل یابد.

 رئیس اداره کشاورزی خمام نیز در حاشیه نخستین برداشت مکانیزه در گفتگو خبرنگار ما اظهار داشت؛ ۱۱,۲۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش خمام در سال جاری زیر کشت برنج قرار گرفت.

مهدی رحبی افزود: ۵۰ درصد از آن به صورت مکانیزه نشاء و ۸۰ درصد نیز به صورت مکانیزه برداشت خواهد شد که بالاترین سطح برداشت مکانیزه‌ برنج در شهرستان رشت است.

رئیس اداره کشاورزی خمام با اشاره به آغاز برداشت مکانیزه برنج در زمین زراعی ۱,۱ هکتاری توسط صفر دلیری کشاورز روستای جیرسر چوکام به‌عنوان اولین برداشت مکانیزه‌ شهرستان رشت است  افزود: خزانه‌گیری در تاریخ ۱۵ فروردین‌ماه و نشای برنج در ۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام پذیرفت .

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads