کد خبر: 189680 - تاریخ: یکشنبه، 21 جولای 2019 - 12:49

از امروز؛

افزایش دمای هوا در گیلان/ بیماران و سالمندان مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دمای هوای این استان، از بیماران قلبی و عروقی و تنفسی و سالمندان خواست در ساعت اوج گرما از تردد معابر عمومی جدا خودداری کنند.

به گزارش خوبان، محمد دادرس  با اشاره به تقویت سامانه هوای گرم از امروز در استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی از امروز شاهد افزایش ۲ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در استان گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا چند روز آینده در استان پایدار خواهد بود، گفت: در این مدت بیشینه دما در نواحی جلگه‌ای ۳۳ تا ۳۶ درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان ۳۴ تا ۳۹ درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

دادرس با تأکید بر اینکه این سامانه هوای تا اواسط هفته کنونی در گیلان ماندگار است، از صاحبان مرغداری‌ها و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی خواست تا برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی همچنین گروه‌های حساس نظیر بیماران قلبی، عروقی و تنفسی، کودکان و سالمندان خواست برای جلوگیری از گرمازدگی در ساعات اوج گرما از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: از اواخر وقت دوشنبه الی چهارشنبه نیز با عبور امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه شرایط برای بروز رگبار و رعد و برق فراهم می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت شرایط جوی در شهر رشت مرکز استان گیلان، افزود: در حال حاضر آسمان شهر رشت صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد، افزایش نسبی دما است.

دادرس بیشینه دمای شهر رشت را ۳۴ درجه سانتی‌گراد و رطوبت آن را نیز ۹۵ درصد عنوان کرد و گفت: دریا نیز آرام است و ارتفاع موج از نیم تا یک و نیم متر در روزهای آینده پیش بینی شده است.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads