کد خبر: 189676 - تاریخ: یکشنبه، 21 جولای 2019 - 08:38

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان

کاهش آب چشمه های مناطق کوهستانی گیلان

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان گفت: کاهش بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان بعنوان تغذیه کننده چشمه ها و رودخانه ها منجر به کاهش شدید تامین آب روستاهای کوهستانی شده که کم آبی این مناطق باید جبران شود.

به گزارش خوبان، محب علی رنج ور با باین اینکه در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ روستای این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت: ۴۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان با جمعیتی بالغ بر ۱۳۳ هزار نفر هنوز فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی اند که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه به این روستاها آبرسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه هزینه اجرای طرح های آبرسانی روستایی در گیلان نسبت به سایر نقاط کشور ۲ برابر بیشتر است، افزود: بیش از ۵ هزار و ۷۵۰ کیلومتر از شبکه های آبرسانی، ۳۱۰ باب مخزن و ۱۲۰ حلقه چاه که به منظور تامین آب شرب روستاهای استان در مدار بهره برداری است، دچار فرسودگی اند که برای اصلاح و بازسازی آن ها باید اعتبارات ملی اختصاص یابد.

رنج ور ادامه داد: تفاوت بین قیمت تمام شده تولید آب با قیمت فروش آن نیز یکی دیگر از چالش های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

وی با اشاره به محیط زیست شکننده گیلان تصریح کرد: به منظور حفظ محیط زیست استان باید فاضلاب روستاها جمع آوری و بصورت بهداشتی تصفیه شود.

وی افزود: کاهش بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان بعنوان تغذیه کننده چشمه ها و رودخانه ها منجر به کاهش شدید تامین آب روستاهای کوهستانی شده که کم آبی این مناطق باید جبران شود. 


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads