کد خبر: 189615 - تاریخ: شنبه، 20 جولای 2019 - 09:24

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور:

توزیع شش لاین تخم نوغان جدید در کشور تا دو سال آینده

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور با اشاره به توزیع تخم نوغان جدید گفت: شش لاین تخم نوغان هیبرید جدید با تلاش همکاران ما در مرکز تحقیقات در مرحله پایه و‌ اولیه بوده و تا دو سال آینده بین نوغانداران توزیع می‌شود.

به گزارش خوبان، رضا صورتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم در گیلان سابقه بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه پرورش کرم ابریشم است که سابقه بسیار زیادی در استان دارد که اگر به آن توجه شود بسیار برای استان مفید است.

وی با اشاره به معرفی تخم نوغان جدید در کشور گفت: با همکاری و تلاش‌های انجام‌شده در مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور و دانشمندان دانشگاه گیلان شش لاین از ۱۲۲ لاین، تخم نوغان هیبرید تجاری پر محصول است که باید به آن توجه شود.

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور با اشاره به منحصربه‌فرد بودن بانک ژن مرکز تحقیقات در مجموعه تحقیقات شفت بیان کرد: در مجموعه تحقیقاتی شفت ۱۰۸ لاین کرم ابریشم با تنوع زیاد وجود دارد که از این حیث در کشور و‌ حتی خاورمیانه بسیار منحصربه‌فرد است.

صورتی، با اذعان به اینکه تخم نوغان جدید تا دو سال آینده در کشور توزیع می‌شود، تصریح کرد: شش لاین تخم نوغان هیبرید جدید با تلاش همکاران ما در مرکز تحقیقات در مرحله پایه و‌ اولیه  بوده و تا دو سال آینده بین نوغانداران توزیع می‌شود.

وی از افزایش توزیع تخم نوغان در کشور خبر داد و‌ افزود: تاکنون توزیع تخم نوغان در بین نوغانداران در کشور افزایش ۵۵ درصدی داشته که نسبت به ۱۰ سال گذشته بسیار بی‌سابقه بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور با تأکید بر توجه استان‌ها به پرورش کرم ابریشم گفت: استان‌ها اگر به پرورش کرم ابریشم توجه کنند بسیار برای آنها مفید است که خوشبختانه در ۳۱ استان کشور این کار انجام‌شده به میزان تولید پیله تر ابریشم امسال ۲۱ درصد و اتکای صنعت ابریشم به نخ ابریشم از ۲۶ درصد به ۴۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads