کد خبر: 189609 - تاریخ: شنبه، 20 جولای 2019 - 09:14

در دیدار مدیران کل کتابخانه های عمومی و امور مالیاتی استان گیلان مطرح شد؛

بهره مندی صاحبان صنایع از معافیت های مالیاتی در قبال احداث کتابخانه های عمومی

کرمی به نیاز برخی از مناطق شهری استان به ایجاد کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و با اذعان به مشارکت خیرین در احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی در برخی از شهرها و روستاهای استان برلزوم تسهیل حضور برخی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خوبان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به منظور ایجاد بسترهای لازم در جهت تسهیل حضور و مشارکت سرمایه گذاران در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.

پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به وجود کتابخانه های عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل در سراسر استان گیلان، برخی از این کتابخانه ها را تنها مراکز فرهنگی در آن مناطق عنوان کرد و گفت: امروز کتابخانه های عمومی با کارکردهای بیشمار در خدمت مراجعین و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی هستند و با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی در کنار فعالیت اطلاع رسانی خود در جهت آگاهی بخشی به جامعه گام برمی دارند.

کرمی یکی از مهمترین اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی را تسهیل حضور مراجعین به کتابخانه ها و بهره مندی از امکانات این مجموعه برشمرد و با بیان اینکه استفاده از خدمات الکترونیکی امروزه یکی از نقاط قوت کتابخانه هاست گفت: راه اندازی سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی در سراسر کشور و امکان جستجوی کتاب در این سامانه و نیز عضویت سراسری علاقمندان بخشی از خدمات الکترونیکی این مجموعه است.

وی همچنین به نیاز برخی از مناطق شهری استان به ایجاد کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و با اذعان به مشارکت خیرین در احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی در برخی از شهرها و روستاهای استان برلزوم تسهیل حضور برخی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در این حوزه تاکید کرد.

کرمی فراهم کردن شرایط بهره مندی صاحبان صنایع از معافیت های مالیاتی در قبال احداث کتابخانه های عمومی مطابق با ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم و ضرورت ورود این افراد در ساخت و توسعه کتابخانه ها را یادآور شد و نسبت به ایجاد بسترهای لازم این امر با هم افزایی دو مجموعه کتابخانه های عمومی و امور مالیاتی استان اظهار امیدواری کرد.

مطالعه کتاب تنها راه ایجاد آگاهی و اندیشه ورزی در میان افراد مختلف جامعه است

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان نیز در این دیدار مطالعه کتاب را تنها راه ایجاد آگاهی و اندیشه ورزی در میان افراد مختلف جامعه عنوان کرد و با قدردانی از نگاه مجموعه کتابخانه های عمومی به مقوله ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

جواد انوری همچنین با اذعان به وجود راهکارهای قانونی حضور و مشارکت سرمایه گزاران و صاحبان صنایع و مشاغل پردرآمد در بحث ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی و بهره مندی از امتیازات قانونی معافیت های مالیاتی تعیین شده در ذیل همین قانون خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای با حضور معاونین و کارشناسان دو مجموعه به منظور بررسی بیشتر موضوع و شناسایی ظرفیت های موجود در استان گیلان شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads