کد خبر: 189495 - تاریخ: چهارشنبه، 17 جولای 2019 - 08:56

پرداخت بیش از ۲۶ میلیارد تومان مستمری ماهیانه به مددجویان گیلانی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان با اشاره به حمایت از ۱۱۵ هزار و ۱۱۴ خانوار توسط این نهاد، گفت: ماهیانه ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان پرداخت می شود.

به گزارش خوبان، عباس فلاحتی در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) را توانمندی سازی مددجویان تحت پوشش عنوان کرد و اظهار کرد: در همین راستا تلاش شده تا ضریب نفوذ بیمه‌ای بین مددجویان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حق بیمه اجتماعی مددجویان با مشارکت خود آنها و حمایت کمیته امداد انجام می‌شود، افزود: بیمه‌شدگان از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی همانند بازنشستگی، فوت، از کارافتادگی و درمان استفاده می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه خدمات بیمه تأمین اجتماعی اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است، گفت: بهره مند شدن مددجویان از این خدمات یکی از گام های مهم در توانمندسازی و خودکفایی آنها است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت کمیته امداد استان گیلان از ۱۱۵ هزار و ۱۴۸ خانوار، تصریح کرد: ماهیانه ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به این خانوارها پرداخت می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان حق بیمه واریز شده است، بیان کرد: این مبلغ برای پنج هزار و ۱۱۲ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی یاد آور شد: بر اساس توافق صورت گرفته بین کمیته امداد با سازمان تأمین اجتماعی، با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه و شرایط سنی ۵۵ سال، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌توانند از مزایایی مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

کد خبر 4668282

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads