کد خبر: 189477 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 جولای 2019 - 15:00

بیمه زنان خانه دار در گیلان افزون بر ۳۰ درصد افزایش یافت

– مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از افزایش بیش از ۳۰ درصدی بیمه زنان خانه دار تحت پوشش تامین اجتماعی استان خبر داد

به گزارش خوبان، جمیل حق پرست گفت: بیمه زنان خانه دار تحت پوشش تأمین اجتماعی گیلان از ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر در سال ۹۶ به افزون بر ۲۵ هزار نفر در سال گذشته رسید و این استان در تحت پوشش قرار گرفتن زنان خانه دار از بیمه تأمین اجتماعی در کشور پیشگام است.

وی اظهار داشت: به منظور گسترش چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در جامعه، زنان خانه دار در صورت تمایل می‌توانند با استفاده از مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، زیر چتر حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان خاطر نشان کرد: همه زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ سال سن دارند، می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند و اگر سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به برخورداری سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.

وی بیان داشت: متقاضیان استفاده از طرح بیمه زنان خانه دار سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند از خدماتی مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات درمانی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) استفاده کنند، ضمن اینکه استفاده از تمام یا قسمتی از این خدمات، به انتخاب نرخ و پرداخت حق بیمه توسط متقاضی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای متقاضیان استفاده از بیمه زنان خانه دارد، سه نوع نرح حق بیمه و حمایت‌های مشخص در نظر گرفته، اضافه کرد: نوع اول، نرخ ۱۴ درصد (۱۲ درصد سهم بیمه شده به اضافه دو درصد سهم دولت) که بیمه شدگان بر اساس این نرخ از خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی (مستمری بازماندگان) بهره مند می‌شوند.

حق پرست بیان داشت: نوع دوم، نرخ ۱۶ درصد (۱۴ درصد سهم بیمه شده به اضافه دو درصد سهم دولت) که متقاضیان بر اساس این نرخ حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) برخوردار می‌شوند و نوع سوم، نرخ ۲۰ درصد (۱۸ درصد سهم بیمه شده به اضافه دو درصد سهم دولت) که به متقاضیان این نوع بیمه نیز خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد بازنشستگی) و از کارافتادگی تعلق می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: زنان خانه دار مانند بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند با پرداخت حق سرانه خود و افراد تحت تکفل، دفترچه درمانی این سازمان را نیز دریافت کنند و از تمامی امکانات مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: این بیمه شدگان هنگام دریافت خدمات درمانی ملزم به پرداخت سهم بیمه شده از هزینه درمان (فرانشیز) به میزان ۳۰ درصد برای خدمات سرپایی و ۱۰ درصد برای خدمات بستری هستند.

وی اضافه کرد: متقاضیان در صورت احراز شرایط می‌توانند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و اصل کارت ملی خود و افراد تحت تکفل به اضافه سه قطعه عکس سه در چهار، به نزدیک ترین شعبه تأمین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه و با ارائه درخواست عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه، از خدمات و حمایت‌های قانونی این سازمان بهره مند شوند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads