کد خبر: 189474 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 جولای 2019 - 11:01

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

تخصیص اعتبار یک میلیاردی جهت تقویت مراتع گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اجرای عملیات های بذرپاشی، کپه کاری، حفاظت و قرق و کودپاشی در مراتع، اضافه کرد: در سال جاری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی بالغ بر یک میلیارد تومان جهت تقویت مراتع استان هزینه می شود.

به گزارش خوبان، محسن یوسف پور، با بیان اینکه سال ۹۷ از محل صندوق اعتبارات ملی ۱۵٫۶ میلیارد تومان به فعالیت های آبخیزداری استان گیلان اختصاص یافت، اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ پروژه آبخیزداری در ۹ شهرستان استان اجرا شد.

وی از افزایش صد درصدی اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای فعالیت های آبخیزداری گیلان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال پروژه های آبخیزداری در ۱۱ شهرستان اعم از آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، شفت، رودبار، سیاهکل، املش، رودسر، صومعه سرا و فومن اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به پیشرفت بالغ بر ۹۰ درصدی پروژه های آبخیزداری سال گذشته، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد اعتبارات پروژه های آبخیزداری گیلان از محل صندوق توسعه ملی صرفا در راستای اجرای عملیات های سازه ای(مکانیکی) آبخیزداری هزینه می شود.

این مقام مسئول یکی از مهمترین اقدامات آبخیزداری جهت حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش و کنترل سیل را اجرای عملیات های بیولوژیکی دانست و عنوان کرد: در سال جاری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی بالغ بر یک میلیارد تومان جهت تقویت مراتع استان هزینه می شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات های بذرپاشی، کپه کاری، حفاظت و قرق و کودپاشی در مراتع، اضافه کرد: عملیات های بیولوژیکی آبخیزداری در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، شفت، رودبار، سیاهکل، املش، رودسر و فومن اجرایی می شود.

یوسف پور یادآور شد: استفاده از توانمندی های آبخیرنشینان و جوامع محلی و ظرفیت تشکل ها به ویژه تشکل های مرتعداری در قالب طرح های مرتعداری برای اجرای پروژه های مرتعی از جمله اقدامات اساسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال جاری خواهد بود.


انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads