کد خبر: 189456 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 جولای 2019 - 09:16

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان:

شرطی درباره بومی یا غیربومی بودن صدور سند مالکیت وجود ندارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان گفت: قانون‌گذار هیچ پیش بینی درباره بومی و غیربومی برای احراز سند مالکیت نداشته و هرکس براساس قوانین کشورمان، می‌تواند از تملک مالکیت بهره مند شود و نسبت به دریافت سند مالکیت خود اقدام کند.

به گزارش خوبان، علی اصغر اسدی  اظهار داشت: بیش از ۱۴۰ هزار سند مالکیت از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۵ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته در گیلان ۱۱۰ هزار سند صادر شد، افزود: پاسخ به استعلامات این اداره هم از سوی سایر ادارات و نهادها در سال جاری از رشد خوبی برخوردار بوده است.

اسدی خاطرنشان کرد: در این مدت برای شهرستان لاهیجان نیز یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ سند مالکیت صادر شده است.

وی ادامه داد: در برنامه های دوم، سوم و چهارم توسعه هم قانون ساماندهی روستاها که شامل همه روستاها بالای ۲۵ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است پیش بینی شده و هدف قانون گذار از این طرح کاهش اختلاف و فاصله طبقاتی در روستاها بوده و انتظار ما این است که شوراها برای تشکیل پرونده و دریافت سند روستایی همکاری کنند.

به گفته اسدی، تمام این مراحل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود و نیازی به حضور روستاییان به ادارات ثبت نیست زیرا نماینده بنیاد مسکن می‌تواند تشکیل پرونده، صدور و اخذ سند مالکیت را هم انجام دهد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از اراضی این استان دولتی و ملی است، گفت: به همه دستگاهای متولی در سطح استان اعلام شده که موقعیت مکانی ملک مورد تصرف را اعلام و اطلاعات و نقشه همه اراضی که در تولیت دستگاه دولتی قرار دارد را به ادارات ثبت اسناد ارائه کنند تا در طرح حدنگاری (کاداستر) ثبت شود.

وی بزرگترین مشکل صدور سند برای روستاهای گیلان را عدم ثبت محدوده روستاهای دارای طرح هادی در بانک کاداستر و عدم ارائه نقشه روستاها توسط بنیاد مسکن ذکر کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد که با ارائه اطلاعات در سامانه کاداستر صدور سند مالکیت برای روستاییان زودتر و با شتاب بیشتری انجام شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/۲۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads