کد خبر: 189446 - تاریخ: دوشنبه، 15 جولای 2019 - 13:54

قائم مقام وزارت بهداشت :

رتبه پایین گیلان در خدمات دهی به اقشار ضعیف

قائم مقام وزارت بهداشت با اشاره به رتبه پایین گیلان در ارائه خدمات به اقشار ضعیف، گفت: مصرف بالای نمک، تحرک پایین و مصرف دخانیات ما را نگران سلامت مردم این استان کرده است.

به گزارش خوبان،  ایرج حریرچی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس و سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در سالن همایش بانک صادرات برگزار شد با تأکید بر هدف وزارت بهداشت برای رسیدن به پوشش همگانی سلامت تا سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هدف وزارت بهداشت ارائه خدمات ۵گانه سلامت شامل ارتقای سلامت، پیشگیری، تسهیل و زندگی راحت قبل از مرگ بدون تبعیض نژادی، جنسی، مالی برای استفاده از این خدمات است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: افزایش سلامت و امید به زندگی، کاهش مرگ و میر زودرس، کاهش هزینه‌های بهداشت درمان و سلامت، افزایش رضایتمندی مردم و افزایش کارایی حوزه سلامت جز اهداف اصلی حوزه سلامت و بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه نگران سلامت مردم گیلان هستیم، افزود: ۸۲ درصد مرگ و میر به دلیل بیماری‌های غیرواگیر که ناشی از سبک زندگی است. در ایران سه برابر متوسط جهانی مصرف نمک می شود.

حریرچی با اشاره به اینکه استان گیلان در این زمینه در رتبه ششم کشور از میان ۳۱ استان است، ادامه داد: همچنین این استان در رتبه چهارم از نظر ابتلا به فشار خون بالا است.

استان گیلان جز استان های کم تحرک

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه از هر سه گیلانی دو نفر چاق یا دارای اضافه وزن بالا هستند، اظهار کرد: استان گیلان جز استان‌های کم تحرک، پر در استعمال سیگار و شاخص بالای توده بدنی است.

وی با اشاره به اینکه میزان خدمات دریافتی باید در تمام بخش‌ها و نواحی شهرستان‌های استان گیلان یکسان و بدون تبعیض باشد، افزود: در استان گیلان به ازای هر هزار نفر ۱۲۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری می شود و این نشان دهنده کمبود بیماری نبوده بلکه مردم به بیمارستان‌های تهران مراجعه می کنند.

حریرچی به تورم بالا، تحریم و فشار اقتصادی بر روی مردم نیز اشاره کرد و گفت: مردم عمده هزینه‌های ضروری خود را صرف خوراک و مسکن و پوشاک می کنند و در این شرایط دولت موظف است مردم را در بخش هزینه‌های بهداشت و درمان، آموزش و فرهنگ با کاهش هزینه‌ها حمایت کند.

۲ درصد مردم توانایی مالی مراجعه به بخش خصوصی را دارند

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه هزار و ۷۵ تخت خواب بیمارستان های گیلان مربوط به بخش خصوصی است، افزود: ۴۴ درصد تخت های بخش خصوصی خالی است زیرا ۸۲ درصد مردم توانایی مالی مراجعه به بخش خصوصی درمانی ندارد و حدود ۱۶ درصد با دوپیینگ بیمه طلایی و تنها حدود ۳ درصد توانایی مراجعه به بخش خصوصی را دارند.

وی تأکید کرد: استان گیلان از لحاظ رضایت مردم، آموزش‌های لازم و خدمات دهی مردم به ویژه فقرا و اقشار ضعیف در پایین ترین رتبه قرار دارد.

انتهای پیام/۲۳۳

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads