کد خبر: 189418 - تاریخ: دوشنبه، 15 جولای 2019 - 09:53

تعویض یا تعمیر مبلمان فضای بالکن و پاسیو

تنها مشکلی که ممکن است سر راه شما قرار بگیرد این است که مبلمان پاسیو شامل مبل، صندلی‌ها و میز گه در فضای خارجی قرار می‌گیرند در اثر سرمای زمستان و دیگر عوامل محیطی ظاهر شکیل و خوب خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خوبان، با افت دما و طولانی‌تر شدن شب‌ها تصور روزهای گرم تابستانی حس دلنشینی دارد. گاهی ممکن است با خود فکر کنید که گویی  زمستان تمام نمی‌شود اما تا چشم بر هم بگذارید برف‌ها آب شده، درختان دوباره زنده می‌شوند و دماسنج به آرامی به سمت شمال و هوای گرد حرکت می‌کند. درست همین موقع است که تصور خزیدن جلوی آتش گرم در شب‌های سرد تابستان جای خود را به جوجه کباب درست کردن شب‌های تابستان زیر نور ستارگان می‌دهد. پس از ماه‌ها خانه‌نشینی و بیرون نیامدن از خانه به دلیل هوای سرد، با رسیدن بهار و تابستان وقت آن می‌رسد که از خانه بیرون آمده و زمانی را در نور خورشید بگذرانید و یک نوشیدنی خنک بنوشید.

عوامل موثر در کهنه شدن مبل و صندلی فضای بیرونی

تنها مشکلی که ممکن است سر راه شما قرار بگیرد این است که مبلمان پاسیو شامل مبل، صندلی‌ها و میز گه در فضای خارجی قرار می‌گیرند در اثر سرمای زمستان و دیگر عوامل محیطی ظاهر شکیل و خوب خود را از دست داده‌اند.  مبل   و صندلی‌هایی که روزی کاملا نو و براق بودند با رنگی زیبا و درخشان و پر از کوسن‌های رنگی، اکنون قدیمی وکهنه شده‌اند و ظاهر زیبای خود را از دست داده‌اند و کوسن‌ها رنگ پریده شده‌اند.

پرسشی که مطرح می‌شود این است که چه زمانی باید به جای تعمیر مبلمان فضای خارجی (بالکن یا پاسیو) به فکر تعویض آن بود.برخی مشکلات به راحتی با یک تعمیر مبل یا ترفند ساده قابل حل شدن هستند؛ برای مثال اگر رنگ مبلمان در اثر مجاورت با عوامل محیطی تغییری داشته، می‌توان با رنگ زدن و استفاده از چند کوسن جدید و زیبا، ظاهر مبل و صندلی‌ها را دوباره نو کرد.

اما برخی مشکلات فقط به ظاهر مبلمان ختم نمی‌شود و مقاومت و عمر مفید مبل و صندلی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.بنابراین باید دقیقابا مشکلات و ایرادات مبلمان پاسیو و فضای خارجی آشنا باشید و تشخیص دهید که در کدامیک از موارد تعمیر مبل کارساز است و در چه موردی باید به فکر خرید یک دست مبل و صندلی نو بود.

 

قدمت و شرایط مبلمان

اولین چیزی که باید در نظر گرفت قدمت و شرایط  مبلمان  پاسیو یا بالکن منزل است. اگر میز و صندلی‌ها جدید باشد و بیش از چند سال از عمر آن نگذشته باشد، جای نگرانی نیست. قدمت مبل و صندلی‌ها و نیز جنس مواد بکار رفته در ساخت آن‌ها از جمله مسائلی است که در تشخیص اولیه لزوم انجام تعمیر مبل نقش تعیین‌کننده دارند. نباید این موضوع را فراموش کرد که مبلمان با گذشت زمان فرسوده می‌شود و دقیقا به همین علت است کهباید به منظور حصول اطمینان از سالم ماندن آن به خوبی از آن‌ها نگهداری شود.

منظور از شرایط مبل و صندلی‌ها کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن و نیز محیط اطراف است.برای مثال شرایط مبلمانی که در همیشه زیر سایه‌بان یا یک آلاچیق روی ایوان نگهداری می‌شود، به مراتب بهتر از صندلی‌هایی است که بدون محافظ روی ایوان یا درون حیاط کنار آتشدان گذارده شده‌اند.هرچه مبلمان بیشتر در معرض عوامل محیطی نظیر نور خورشید، باد، باران و غیره باشد، سریع‌تر فرسوده شده و نیاز به تعویض یا تعمیر مبل است.

ارزش مبلمان

برای بسیاری از افراد هزینه و مخارج از عوامل اصلی در تصمیم‌گیری بین تعویض یا  تعمیر مبل  و صندلی است. اگر برای خرید سرویس مبل فعلی خود وقت زیادی را صرف کرده‌ تا در نهایت این ست را با قیمت مناسب خریداری کردید، به نوعی به آن تعلق خاطر پیدا می‌کنید و مسلما ترجیح شمابر تعمیر مبل خواهد بود.

 در مقابل اگر مبلمان پاسیو برگرفته از مبل و صندلی‌های ارزان قیمتی باشد که به راحتی قابل جایگزینی هستند،به محض بروز مشکل در هر یک از آن‌ها به راحتی آن را تعویض می‌کنید.

سهولت تعمیر مبل

گاهی تصمیم به تعمیر مبل یا صندلی پاسیو می‌گیرید اما میانه راه متوجه می‌شوید که هزینه تعمیر آن از خرید یک صندلی نو بیشتر می‌شود و یا برای تعمیر نیاز به صرف وقت بسیار زیادی است در این صورت تعویض آن منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

در برخی موارد نیاز به تعمیر مبل آنچنانی نیست و فقط با تعویض کوسن‌ها، رنگ کردن صندلی‌ها یا پولیش مبل به راحتی می‌توان ظاهر زیبای مبلمان پاسیو را دوباره به آن بازگرداند. اما برخی تعمیرات واقعا ارزش وقت، نیروی انسانی و هزینه‌ای که برای آن می‌کنید را ندارد که البته در این مورد تصمیم کاملا با شما است.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت  ایرانگان  تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads