کد خبر: 18939 - تاریخ: جمعه، 15 فوریه 2013 - 08:11

جشنی که احمدی نژاد فقط وعده آن را داد!

خوبان خبر: چند سال ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز گذشت؛ رییس جمهوری که علاوه بر دولت و کابینه جنجالی، وعده های جنجالی را برای 8سال رقم زد.

ریشه کن کردن بیکاری از قول‌های قشنگ احمدی نژاد به مردم بود! این روزها دیگر احمدی نژاد از ریشه کنی بیکاری حرفی نمی زند. از سال ۸۴ تا ۹۱، از دولت نهم تا دهم، بیکاری معضلی بود که قرار بود ریشه کن شود ولی هیچگاه این امر محقق نشد.

به گزارش خوبان به نقل ازافکارنیوز ، چند سال ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز گذشت؛ رییس جمهوری که علاوه بر دولت و کابینه جنجالی، وعده های جنجالی را برای 8سال رقم زد. وعده هایی از جنس مردم و دغدغه های ساده آنان. یکی از این وعده ها، ریشه کن کردن بیکاری بود. بیکاری از آن وعده هایی بود که رئیس جمهور در همایش ها و سفرهای استانی و …از آن سخن می گفت و قول ریشه کنی آن را میداد.

اکنون در کمتر از 5ماه به پایان عمر دولت دهم و خداحافظی احمدی نژاد با پاستور، نباید در انتظار برپایی جشن ریشه کنی بیکاری باشیم؛ جشنی که احمدی نژاد خود وعده آن را داده بود.

وعده اول : ریشه کنی بیکاری تا سال 87

از سال 84 که احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب کار خود را آغاز کرد، هر سال از ریشه کن کردن بیکاری و ایجاد شغل سخن می گفت. هر سال که جلو می رفت و بر سن عمر دولت های او افزوده می شد، وعده بیکاری رئیس جمهور نیز به تعویق می افتاد و به زمان دیگری موکول می شد.

احمدی‌نژاد سیزدهم بهمن‌ماه 1384 در جریان سفر استانی به بوشهر این وعده را داده بود که تا دو سه سال اینده یعنی تا سال 87 مشکل بیکاری را به طور کامل حل کند.

وعده دوم : ریشه کنی بیکاری تا سال 88

یکسال بعد وعده رئیس جمهور در نوزدهم خرداد ماه 1385 و این بار در سفر استانی قزوین تکرار شد. در آن زمان وی ابراز امیدواری کرده بود که در ظرف سه سال آینده ریشه بیکاری قطع شود و به این ترتیب تاریخ جدید ریشه کنی بیکاری ، خرداد 1388 اعلام شد.

در در تاریخ 22 تیر 1385، بار دیگر وی از ریشه کن کردن بیکاری ظرف دو سه سال آینده خبر داد!

وعده سوم : ریشه کنی بیکاری تا سال 90

پنج سال پس از وعده در بوشهر و چهار سال پس از وعده در قزوین وی در یازدهم خرداد ماه 1389 ، این بار در جمع مردم ایلام وعده داد که ظرف دو یا سه سال، بیکاری از فهرست مشکلات مردم خارج می شود. تاریخ جدیدی که وی برای ریشه کنی بیکاری اعلام کرد خرداد 1391 تا خرداد 92بود!

سال 90، اوج وعده ها!

رئیس جمهور در 24 فروردین 1390 یکبار دیگر تاریخ ریشه کنی بیکاری را جابجا کرد. وی در آن تاریخ در سفر سیستان و بلوچستان گفت : 2 میلیون و 400 هزار بیکار از دوره‌های گذشته وجود دارد و سالی یک میلیون و 200 هزار جوان جدید وارد بازار کار می شوند که اگر سالی فقط یک میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کنیم چندین سال طول خواهد کشید که نرخ بیکاری به حد استاندارد برسد. از این رو دولت تصمیم گرفته است با دو گام بلند، بیکاری را از ایران ریشه کن کند. دولت همه امکانات و شرایط را فراهم کرده تا امسال 2.5 میلیون شغل ایجاد کند. بر اساس این سخن احمدی نژاد ، قبل از پایان سال 1391 بیکاری باید ریشه کن شود !

وی وعده ایجاد 2.5 میلیون شغل را در 13 مهر 1390 در سفر به همدان تکرار کرد و گفت که تا پایان سال آینده پدیده زشتی به نام بیکاری نخواهیم داشت.

مشابه این وعده در شهریور سال 90 با جمله “در پایان سال 1391 مشکل بیکاری از سرزمین ایران ریشه کن می‌شود.” تکرار شد.

وی سرانجام در اسفند سال 90، ریشه کن کردن بیکاری را منوط به مانع تراشی نکردن مخالفان دانست ولی با این حال قول داد تا پایان سال 91 بیکاری را از ایران ریشه کن کند.

وعده چهارم : ریشه کنی بیکاری تا سال 92

، به تعویق انداختن زمان بیکاری همچنان از سوی رئیس جمهور ادامه داشت و وی در 21 فروردین امسال تاریخ جدید ریشه کنی بیکاری را سال 92 اعلام کرد و وعده برپایی جشن بیکاری را داد. وی در سفر به اسلامشهر وعده ایجاد سالانه 2.5 میلیون شغل را تکرار کرد و گفت: با حرکت همه‌جانبه در این زمینه ان‌شاءالله تا پایان سال آینده (1392) بیکاری در کشور ریشه‌کن می‌شود.

طبق سخن وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کمیسیون جهاد اقتصادی و برنامه و بودجه، اشتغال در سال 84، 590 هزار، در سال 85، 222 هزار، در سال 86، 251 هزار در سال 87، منفی 592 هزار و در سال 88، 500 هزار بوده است. وی در اسفند ماه سال 90 پس از اینکه در ایجاد 2.5 میلیون شغل احمدی نژاد تردید ایجاد شد گفت که دولت وعده ایجاد 2.5 میلیون شغل نداده بود.

رئیس جمهور در حالی بارها و بارها وعده ریشه کن کردن بیکاری را داده است که کارشناسان همواره به دیده تردید به این موضوع نگاه می کردند.

این روزها دیگر احمدی نژاد از ریشه کنی بیکاری حرفی نمی زند. از سال 84 تا 91، از دولت نهم تا دهم، بیکاری معضلی بود که قرار بود ریشه کن شود ولی هیچگاه این امر محقق نشد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads