کد خبر: 189378 - تاریخ: یکشنبه، 14 جولای 2019 - 13:12

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در رشت:

بودجه پایین تشکلات قرآنی/ قرآن در جامعه منزوی شده است

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به بودجه پایین تشکلات قرآنی خواستار توجه بیشتر مسئولان شد و گفت: متاسفانه امروز قرآن در جامعه منزوی شده است.

به گزارش خوبان، مهدی قره شیخلو صبح یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی رؤسای ادارات قرآنی پنج استان شمالی کشور که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: نخستین عامل برای تأثیر در جامعه این است که همه متولیان امور قرآنی در عمل پرچم داران قرآن کریم باشند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، بیان کرد: باید شرایطی ایجاد شود مردم از طریق مؤسسات، خانه و تشکلات قرآنی با بیانیه رهبری معظم انقلاب انس بگیرند.

قره شیخلو با بیان اینکه باید نگاه نقادانه به گذشته و تکمیلی نسبت به آینده داشت، گفت: در حال حاضر در حوزه قرآنی در مقایسه با سال ۵۷ پیشرفت بسیاری داشته‌ایم اما برای کم کردن فاصله با هدف اصلی باید تلاش مضاعفی انجام شود.

وی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت عامل توجه و توسعه معنویت در جامعه است، تصریح کرد: جامعه قرآنی حلقه نخست عملیاتی کردن و زیربنای اجرای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب استجامعه قرآنی حلقه نخست عملیاتی کردن و زیربنای اجرای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است.

قره شیخلو با تأکید بر اینکه باید فرهنگ سازی قرآنی در جامعه انجام شود، افزود: این موضوع باید سبب شود مردم در مواجه با مسائل مختلف، قرآن را شاخص انجام امور خود قرار دهند.

قرآن در جامعه منزوی شده است

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به اینکه امروز قرآن را در جامعه منزوی کرده‌ایم، اظهار کرد: در حوزه تخصصی پیشرفت خوبی وجود داشته اما در بدنه جامعه که مردم تشکیل می‌دهند ضعیف هستیم و باید شرایطی ایجاد شود که انس با قرآن شامل قرائت، توجه و تدبر قرآن توسط مردم به صورت قرائت چند دقیقه‌ای در طول روز انجام شود.

قره شیخلو به روش و مدل سازی احیای سنت‌های قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط و مشکلات جامعه باید برعکس گذشته متولیان امور قرآنی شامل تشکل‌ها و دارالقرآن‌ها از طریق جلسات خانگی و تشکیل تیم‌های قرآنی به مردم رجوع کرده و با رابطه‌های کامل و مستمر فهم قرآنی را در عمل تجلی دهندمتولیان امور قرآنی شامل تشکل‌ها و دارالقرآن‌ها از طریق جلسات خانگی و تشکیل تیم‌های قرآنی به مردم رجوع کرده و با رابطه‌های کامل و مستمر فهم قرآنی را در عمل تجلی دهند.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که متصل به کار فرهنگی و قرآنی است باید نسبت به وضعیت و تصمیمات کشور در حوزه‌های مختلف و عملکرد مسئولان کشور نظارت کامل و در مواقع لازم مطالبه گری داشته باشد.

تلاوت قرآن نماد مرگ و قبر شده است

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به صدا و سیما به عنوان رسانه تأثیرگذار در جامعه برای توسعه فرهنگ قرآنی، تأکید کرد: در ۹۰ درصد برنامه و فیلم‌های تلویزیونی فقط صدای قرآن در قبرستان پخش می‌شود و تلاوت قرآن نماد مرگ و قبر شده است.

قره شیخلو با بیان اینکه بودجه تشکلات قرآنی کشور در مجموع کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان مساوی با یک قرارداد در بخش پتروشیمی یا صنعت است، افزود: در زمان تصویب لایحه بودجه باید متولیان قرآنی بسیج شده و بودجه‌ای برای قرآن همانند سایر بخش‌ها تخصیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان ظرفیت مناسبی برای تبدیل به قطب قرآنی کشور دارد، بیان کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های مناسب و زیادی از لحاظ چهره‌های بین المللی و ملی قرآنی و داشتن مؤسسات قرآنی است که جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads