کد خبر: 189273 - تاریخ: جمعه، 12 جولای 2019 - 09:29

بخشدار خمام در جشنواره «لی» در روستای تیسیه مطرح کرد :

با توانمندسازی روستاییان و افزایش تولیدات روستایی زمینه اشتغال پایدار و صادرات محصولات می توان فراهم نماییم

رضا مهدوی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های منظم در تلاش هستیم با برگزاری چنین جشنواره هایی سبب معرفی محصولات محلی توانمندسازی روستاییان و افزایش تولیدات روستایی زمینه اشتغال پایدار و صادرات محصولات را فراهم می شود، گفت: در سال جاری  ۵ جشنواره محلی دیگر در سطح بخش برگزار می شود.

به گزارش خوبان خبر؛ رضا مهدوی گذشته در مراسم جشنواره محلی «لی» در روستای تیسیه اظهار کرد: هدف حفظ واحیای آداب و رسوم  بومی و افزایش نشاط و معرفی محصولات بومی یکی از ضرورت‌های اصلی استان گیلان با ظرفیت های بی شمار طبیعی و تاریخی و کشاورزی است.

 وی با بیان اینکه  حصیربافی یکی‌از قدیمی‌ترین صنایع دستی «لی» به‌عنوان مواد اولیه تولید حصیر به‌شمار می‌رود، افزود: روستاییان سهم بسزایی  در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی داشته و باید نقش آنان در فعالیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

بخشدار خمام در بخشی از این مراسم حصیربافی را از جمله صنایع دستی بومی گیلان است مورد اشاره قرار داد و گفت:در تولید آن از مواد اولیه طبیعی استفاده شده و مراحل آن به شیوه سنتی و توسط زنان انجام می‌شود، که از گذشته دور تاکنون در نقاط مختلف گیلان از جمله منطقه خمام رواج داشته است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهای استان گیلان در نظر قرار گرفته است، ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در صنعت توریسم سبب رونق گردشگری می‌شود.

بخشدار خمام در ادامه از مدیر کل گردشگری وصنایع دستی استان خواست تا از آثار وصنایع دستی روستائیان بخش خمام با ارائه تسهیلات ارزان قیمت وکم بهره مورد حمایت قرارداده و موجبات رونق اقتصادی منطقه را فراهم نمایند.

وی سپس به موقعیت استراتژیکی خمام اشاره کرد وگفت:خمام در کریدور شمال وجنوب قرار گرفته و در هاب دریای خزر است

رضا مهدوی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های منظم در تلاش هستیم با برگزاری چنین جشنواره هایی سبب معرفی محصولات محلی توانمندسازی روستاییان و افزایش تولیدات روستایی زمینه اشتغال پایدار و صادرات محصولات می شود، گفت: در سال جاری  4 جشنواره محلی دیگر در سطح بخش برگزار می شود.

به گزارش خوبان خبر؛ اجرای موسیقی سنتی، اجرای آیین‌های سنتی،اجرای بازی های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی تولید شده از بخش های جانبی جشنواره لی در روستای تیسیه خمام بود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads