کد خبر: 189243 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 جولای 2019 - 09:57

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

فوت یک گیلانی بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو | شناسایی ۲۳ نفر مشکوک به ابتلا

دکتر محمد عباسی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: یک فروشنده دام به علت ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو درگذشت.

به گزارش خوبان،  دکتر محمد عباسی گفت: از ابتدای فصل گرما تاکنون ۱۴ نفر در گیلان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که پیرمردی ۷۰ ساله رودسری، فروشنده دام بعد از بستری در بیمارستان لنگرود جان باخت.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر مواقع بیماری تب کریمه کنگو در مراحل ابتدایی ابتلا با دارو درمان می‌شود افزود: این فروشنده دام به علت ابتلا به بیماری دیابت و نارسایی کلیوی و همچنین اعتیاد تحمل درمان با دارو را نداشت و در گذشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در فصل گرما ۲۳ نفر مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در گیلان شناسایی شدند تصریح کرد: پزشکان ابتلای ۱۴ نفر در مناطق مختلف گیلان را به این بیماری تشخیص و تایید کردند که با دارو درمان شدند.

عباسی با اشاره به فصل گرما و ایجاد شرایط مناسب برای شیوع تب کریمه کنگو به کسانی که با دام سروکار دارند توصیه کرد: از دستکاری و له کردن کنه‌های موجود در بدن دام، تماس با دام آلوده، خون و ترشحات لاشه آن خودداری کنند.

وی به شهروندان هم توصیه کرد  از خرید و مصرف گوشتی که در خارج از کشتارگاه‌ها ذبح شده است خودداری و این محصول دامی را از مراکز توزیع تحت نظارت دامپزشکی و بهداشت تهیه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد شهروندان گوشت را بعد از ۲۴ ساعت و دل، جگر و قلوه دام را بعد از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای معمولی یخچال مصرف کنند.

تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و حیوان است. تب، درد شکم، گرفتگی عضلات و علائم سرماخوردگی از علائم ابتدایی این بیماری است که اگر به موقع برای درمان اقدام نشود سبب خون ریزی می‌شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads