کد خبر: 189200 - تاریخ: چهارشنبه، 10 جولای 2019 - 16:16

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

آمار مستمربگیران تامین اجتماعی گیلان هفت درصد رشد یافت

– مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان داشت: تعداد مستمربگیران تحت پوشش تامین اجتماعی استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل، هفت درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش خوبان، جمیل حق پرست روز چهارشنبه به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷، ۱۲۵ هزار مستمری بگیر داشتیم، افزود: در زمان حاضر بر اساس آخرین آمار تعداد مستمر بگیران تأمین اجتماعی گیلان به ۱۲۷ هزار نفر رسید، ضمن اینکه در سال گذشته روزانه به طور میانگین ۲۰ فقره حکم مستمری صادر می‌شد که این رقم در سال جاری روزانه به ۳۳ فقره حکم رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۵ / ‏ ۱۰‬ درصدی مقرری بگیران تأمین اجتماعی استان گیلان در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار در دست، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان گیلان هشت هزار و ۶۸۳ نفر است.

حق پرست ضریب پوشش بیمه‌ای در گیلان را ۵ / ‏‬ ۴۸ درصد و ضریب پشتیبانی یا نسبت وابستگی را ۳/‏۳ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: ضریب پوشش بیانگر سهم تعداد افراد تحت پوشش (شامل مجموع بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تبعی آنها) به کل جمعیت استان و ضریب پشتیبانی تعداد‬ کل بیمه شدگان اصلی به پرونده مستمری بگیران گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگزان مزد و حق‌بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است، اضافه کرد: تامین اجتماعی در دو بخش تعهدات کوتاه مدت از جمله حمایت‌های درمانی در موارد بیماری، بارداری، حوادث و غیره، پرداخت کمک هزینه ازدواج، مقرری بیمه بیکاری، هزینه پروتز و ارتز و … و تعهدات بلندمدت از جمله پرداخت مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و جزئی، مستمری بازماندگان و … خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به آمار ۳۹ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال از نگاه بیمه‌ای و ۳۳ هزار و ۴۰۰ کارگاه نیمه فعال در گیلان اظهار داشت: سال گذشته ۱۹۲ هزار بار بازرسی از کارگاه استان انجام گرفت که این آمار نیز نسبت به سال ماقبل نشانگر رشد ۳ / ‏‬ ۶ دهم درصدی است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به اجرای طرح بازرسی از کارگاه به کارگاه در این استان اشاره و تصریح کرد: پارسال پنج هزار و ۶۸۰ کارگاه جدید در استان گیلان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه کارفرمایان گیلان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی استان بدهکارند، اظهار داشت: بایستی با تعامل و پیگیری این حق بیمه‌ها وصول شود، ضمن اینکه طرح بخشودگی کارفرمایان خوش حساب را نیز در حال اجراست که کارفرمایان در صورت داشتن شرایط از این طرح برخوردار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در نشست خبری در جمع خبرنگاران به اجرای طرح ملی دکتر نوربخش اشاره و بیان کرد: در اجرای این طرح فاز اول سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری آغاز شد که بیمه شدگان و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه https//: eservices.tamin.ir درخواست‌های خود را درباره مواری از جمله صدور دفترچه، ثبت و اعلام شماره حساب بانکی، اعتراض به سابقه داری کسری کارکرد یا اشکال، اعتراض به سوابق ناموجود، تهیه لیست بیمه و غیره اعلام کنند.

حق پرست با بیان اینکه در سال جاری پنج کارگزاری جدید در گیلان فعال می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دو کارگزاری در لنگرود و رودسر به صورت غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرده و در هفته جاری به طور رسمی آغاز می‌کند، سه کارگزاری دیگر در صومعه سرا، تالش و آستارا نیز در روزها یا ماه‌های آینده فعال می‌شود که با فعالیت این تعداد، آمار کارگزاری‌های تأمین اجتماعی استان به عدد ۱۰ می‌رسد.

وی با تشریح برنامه‌های هفته تأمین اجتماعی در استان گیلان اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و سایر مقامات، رسیدگی به مسائل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، برپایی مراکز مشاوره با عنوان از من بپرس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و عیادت از بیماران در بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول (ص) از جمله مهمترین این برنامه‌هاست.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads