کد خبر: 189187 - تاریخ: چهارشنبه، 10 جولای 2019 - 10:10

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

۱۰ سد لاستیکی جدید در گیلان احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از احداث ۱۰ سد لاستیکی جدید در این استان خبر داد و گفت: مطالعات اولیه جهت شروع عملیات احداث این پروژه‌ها در حال انجام است.

به گزارش خوبان ، وحید خرمی  احداث سدهای لاستیکی در نقاط مختلف استان گیلان را یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای اعلام کرد و اظهار داشت: مطالعات اولیه جهت شروع عملیات احداث ۱۰ پروژه‌ سد لاستیکی جدید در استان گیلان هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ سد لاستیکی در این استان در حال ساخت و تکمیل است عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها مطلوب است فقط  عملیات دو عدد از این طرح‌ها به علت وجود مشکلاتی در حوزه تملک اراضی کمی دچار مشکل شده است که برطرف می‌شود.

خرمی بهره‌برداری از چندین سد لاستیکی در استان گیلان را که در ماه‌های گذشته به ثمر نشست را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سد لاستیکی دهنه‌سر آستانه‌اشرفیه، باغبانان فومن، پهلوان بست لنگرود و گالش‌کلام از جمله پروژه‌هایی هستند که یا افتتاح شده و یا در دست بهره‌برداری قرار دارند.

وی تخصیص منابع و اعتبارات لازم را یکی از مؤلفه‌های مهم برای تکمیل پروژه‌های سدسازی در استان گیلان خواند و ابراز داشت: ۴ عدد از این سدهای لاستیکی مربوط به قبل از سفر چند سال گذشته رئیس جمهور به گیلان است و ۷ عدد از آنان نیز جزء مصوبات بعد از سفر هیئت دولت به استان هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر اینکه این شرکت برای ساخت سدهای سازگار با محیط زیست از تکنولوژی‌های برتر دنیا استفاده می‌کند تصریح کرد: در کنار سازگاری با اقلیم استان گیلان تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از جمله ویژگی‌های بسیار بارز سدهای لاستیکی گیلان به شمار می‌آید. 

وی تأمین آب برای مصارف کشاورزی را یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد سدهای لاستیکی گیلان اعلام کرد و بیان داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان با احداث سدهای لاستیکی علاوه بر تأمین نیاز آبی مناطق مختلف استان در مصارف مختلف به نوعی در مسیر کمک به محیط زیست استان نیز گام بر می‌دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads