کد خبر: 189170 - تاریخ: چهارشنبه، 10 جولای 2019 - 09:25

با حضور استانداران گلستان، مازندران و گیلان

آخرین وضعیت پروژه زباله‌سوز در شمال کشور با حضور دکتر نوبخت بررسی شد

نشست استانداران گلستان، مازندران و گیلان با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیرامون مسئله پسماند در استانهای شمالی برگزار شد.

به گزارش خوبان، نوبخت گفت: از دیدگاه سازمان برنامه و بودجه کشور، مشکل زباله‌سوز‌ها تنها مربوط به استان‌های گلستان، مازندران وگیلان نیست و این امر معضلی ملی است و تدبیری ملی می‌طلبد.
دکتر محمد‌باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در جلسه کار گروه وضعیت پروژه‌های زباله‌سوزی در شهر‌های شمالی کشور با بیان این مطلب افزود: در مورد موضوع پروژه زباله‌سوزی در شهر‌های شمالی کشور، راه طولانی و پر صعوبتی در پیش‌رو داریم.
وی اظهار داشت: با توجه به این که، از دیدگاه دولت هم مشکل زباله و زباله‌سوزها فقط منحصر به شمال کشور نیست، دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور خود را مسوول می‌دانند اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.
دکتر نوبخت در ادامه اظهارات خود گفت: معضل زباله در شهر‌های شمالی به لحاظ گستره جغرافیایی و حجم جمعیتی که در آن مناطق زیست می‌کنند، اهمیت شایان توجهی دارد و نگران‌ کننده است و تشکیل جلسه کارگروه در سازمان برنامه و بودجه کشور، بیانگر اهمیتی است که ما در عالی‌ترین سطح تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای آن موضوع قایل هستیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد که دکتر حمیدرضا عدل معاون فنی، امور زیر‌بنایی و تولیدی این سازمان و مجموعه تحت مدیریت ایشان هم از مسوولیت و هم از اختیار لازم و کافی برخوردار هستند و امیدوارم با در نظر‌گرفتن تمام ملاحظات زیست‌محیطی، سلامت مردم و امور رفاهی ساکنان و مسافرانی که به خطه شمال کشور سفر می‌کنند، مشکل زباله و زباله‌سوزها در این بخش از کشور به سرعت حل شود و به سامان و فرجام مناسبی برسد.
دکتر نوبخت در خاتمه سخن خود تأکید کرد که این سازمان به حل مشکل زباله در شمال کشور مقطعی و موقتی نمی‌نگرد و درصدد آن است که با نگاه و نگرش علمی و فنی، این موضوع را در اولویت های اصلی کار داشته باشد.
گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، اعضای کارگروه پروژه‌های زباله‌سوزی شهرهای شمالی بر تأمین اعتبار دستگاه‌های زباله‌سوز، تأکید کردند.
در این جلسه همچنین اعلام شد که در مورد اصلاح خرید تضمینی برق تولیدی حاصل از زباله سوزها و نیز تصفیه شیرابه زباله‌ها اقدام عاجل و سریع انجام پذیرد

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads