کد خبر: 189158 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 جولای 2019 - 11:46

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در رشت اعلام کرد

گیلان پیشرو در طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در رشت اعلام کرد: ۶۰ درصد طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌های استان‌های شمالی در گیلان اجرا شد.

 به گزارش خوبان، مجری طرح‌های شالیزاری کشور امروز در رشت گفت: طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها یکی از مهمترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی است.
  عظیمی یکی از راهکار‌های افزایش تولید برنج را طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها عنوان کرد و افزود: این طرح تاکنون در حدود ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزار‌های شمال کشور اجرا شده که ۸۵ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد آن در گیلان است.

وی با بیان اینکه برای ادامه اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها در گیلان حدود ۲۶ میلیارد تومان معادل ۵۵ درصد از اعتبارات ملی امسال به این استان اختصاص داده شد تصریح کرد: پیگیری‌های خوب مسئولان گیلان موجب شد تا ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح در سال ۹۸ پیش بینی شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی، گیلان را یکی از استان‌های عمده تولید کنند برنج دانست و خاطرنشان کرد: اجرای طرح زیربنایی تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در تولید برنج و حل مشکل آب گرفتگی اراضی در فصول پاییز و زمستان داشته باشد.

 عظیمی با بیان اینکه آب‌های مازاد باعث باتلاقی شدن شالیزار‌ها در دراز مدت می‌شود افزود: حدود ۱۸۰ هزار هکتار از شالیز‌های گیلان در فصل پائیز و زمستان دچار آبگرفتگی شده در حالیکه همین اراضی در فصول پیک مصرف ماه‌های تیر و مرداد دچار کم آبی می‌شود که با احداث زهکش در قالب طرح تجهیز و نوسازی این مشکل حل خواهد شد.
مجری طرح‌های شالیزاری کشور در ادامه به احیای آب بندان هم اشاره کرد و گفت: برای این کار موافقت نامه‌ای بین استانداران سه استان شمالی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads