کد خبر: 189101 - تاریخ: دوشنبه، 8 جولای 2019 - 09:01

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

تخصیص اعتبارات برای احیا و ‌ایجاد آب‌بندان‌های استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از احیا ۵۰ آب‌بندان و انجام کار مطالعاتی برای ایجاد آب‌بندان در دو هزار هکتار از مزارع کشاورزی با تخصیص اعتبارات لازم خبر داد.

به گزارش خوبان، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احیا آب‌بندان‌ها کمک بسیار زیادی در حل مشکل آب در بعضی از نقاط گیلان می‌کند، اظهار کرد: یکی از بهترین کارهای استاندار سابق گیلان شیوه‌نامه ساماندهی آب‌بندان‌های استان بوده زیرا با انجام این کار آب‌بندان ذخیره و به حل مشکل آب در بعضی از نقاط کم می‌کند.
 
وی با اشاره به میزان آب‌بندان‌های احیاشده در استان گیلان گفت: تاکنون جهاد کشاورزی با همکاری آب منطقه‌ای موفق به احیا و بازسازی ۵۰ آب‌بندان شده و کار مطالعاتی برای ایجاد آب‌بندان در دو هزار هکتار از مزارع کشاورزی در حال انجام شدن است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه اعتبارات لازم برای ایجاد آب‌بندان در مزارع استان گیلان تخصیص‌یافته، تصریح کرد: با همکاری استانداران استان‌های شمالی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه‌وبودجه کشور تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد آب‌بندان امضا و اعتبارات لازم تعیین‌شده که بلافاصله بعد از برداشت محصول کار ایجاد این آب‌بندان‌ها شروع می‌شود.
 
درجانی لازمه ایجاد آب‌بندان را همکاری کشاورزان محلی دانست و افزود: در ماه‌های گذشته به دلیل محدودیت زمانی در ۱۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی با همکاری خود کشاورزان آب‌بندان ایجاد شد.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads