کد خبر: 189059 - تاریخ: یکشنبه، 7 جولای 2019 - 09:04

فرماندار رشت: سراوان شرایط زیستی و بهداشتی مطلوبی دارد

شهرداری رشت مسئول اصلی پیگیری وضعیت زباله سراوان است

فرماندار شهرستان رشت شهرداری را مسئول پیگیری وضعیت زباله در سراوان دانست و گفت: شهرداری رشت بایستی مطالبات در این خصوص را به‌شکلی جدی پیگیری کند و نقشه راهی تهیه شود تا بر اساس آن حرکت کنیم.

به گزارش خوبان، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه بررسی آخرین اقدامات انجام شده سایت زباله سراوان در رشت اظهار داشت: با تصمیم شورای تامین استان گیلان مقرر شد کارگروه ساماندهی پسماند سراوان با مسئولیت فرمانداری رشت هفته‌ای یکبار برگزار شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در این جلسات آخرین امور مربوط به حل مشکل زباله سراوان بررسی می‌شود گفت: برخی مسائل مانند جانمایی تصفیه‌خانه شیرآبه، مطالعات، گرفتن پیمانکار و تامین مصالح، مربوط به مسائل داخلی دستگاه‌ها می‌شود و بیان آن‌ها مربوط به این جلسات نیست.

وی شهرداری رشت را خط مقدم کارگروه بررسی مشکل زباله در سراوان دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت موظف است که مطالبات در این خصوص را به شکلی جدی پیگیری کند و همچنین نقشه راهی تهیه شود تا بر اساس آن حرکت کنیم.

مومنی‌زاده برطرف کردن آلودگی‌های زیستی و بهداشتی منطقه سراوان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: طی بازدید از این منطقه مشخص شد که شرایط زیستی و بهداشتی مطلوبی دارد و شن‌ریزی و سم‌پاشی در سراوان نباید برای مردم منطقه مشکلی ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت افزود: از شهرداری رشت درخواست می‌کنیم که برای جانمایی تصفیه‌خانه شیرآبه در منطقه سراوان تدابیری اتخاذ کند و در جلسه بعد گزارشی درباره کارهایی که تاکنون انجام شده است ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا خاطرنشان کرد: تفکیک زباله از مبدا در کاهش آلودگی ناشی از تجمع زباله بسیار موثر است و بایستی در جلسه بعد گزارشی به صورت کمی ارائه داده شود تا شاهد تحول و رشد در این زمینه باشیم.

فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد: در رابطه با خدمات عمرانی و رفاهی انجام شده در منطقه سراوان بایستی با عمل به تعهدات با سرعت بیشتری به امور رسیدگی کنیم همچنین بایستی قبل از رسیدن فصل باران و برف آسفالت منطقه سراوان کامل شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads